[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پروژه‌های درمانی چشم‌انتظار خیران هستند، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس از هم‌افزایی خیران عاقبت‌اندیش در راستای اجرای پروژه‌های خیرساز قدردانی کرد. علی‌اکبر رامجردی ظهر یکشنبه 20 آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با ارائه آمار و ارقامی پیرامون پروژه‌های نیمه‌تمام درمانی افزود: ۲۶۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه بهداشتی و درمانی در استان وجود دارد که برای اتمام آنها نیازمند خیران نیک اندیش هستیم. او در ادامه با ارائه راهکاری برای اتمام این طرح‌های خرد و کلان گفت: برای رفع مشکل تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان طرح الگوی مشارکتی با اعتبار یک‌هزار میلیاردی تدوین شده است. 
تأمین این مبلغ برای دولت به تنهایی کار دشواری است و امیدواریم خیران پای کار بیایند. وی با بیان اینکه برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه درمان نیازمند همیاری و حمایت استانداری، علوم پزشکی و خیران هستیم، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در فارس با توجه به حضور فعال خیران تأمین سلامت وجود دارد، این است که تخصیص اعتبارات دولتی به پروژه‌های سلامت در اختیار استان نیست و بعضاً شاهد حضور اعتبارات دولتی و کمک‌های خیران در یک پروژه هستیم؛ در حالی که در پروژه‌ای دیگر هیچ‌کدام از این موارد نیست. رامجردی با این توضیح خواستار تفویض اختیار تخصیص اعتبارات به استان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی شد تا با هماهنگی مجمع خیرین، پراکندگی منابع مالی دولتی و خیران در پروژه‌های استان رعایت شود.
مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس در بخش دیگری از سخنانش با ارائه آمار و ارقامی پیرامون فعالیت‌های انجام شده در این حوزه گفت: از میان پروژه‌های نیمه‌تمام، تعداد 170 پروژه را خیران و دفتر مجمع خیرین با اعتباری معادل 536میلیارد تومان تقبل کرده‌اند که از این تعداد 55 پروژه در شهرستان و 7 پروژه در شیراز است. وی ادامه داد: در حال حاضر 8 پروژه با اعتبار یک‌هزار و 500میلیارد تومان در فارس تعهد خیرین است که در حال انجام است که از جمله می‌توان به بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص)، درمانگاه تخصصی بیمارستان چمران و ساخت اقامتگاه همراه بیمار اشاره کرد. رامجردی با تأکید بر اینکه یکی از حوزه‌های دیگر که خیران می‌توانند مشارکت داشته باشند، کمک به خرید تجهیزات پزشکی است، گفت: 42میلیارد و 800میلیون تومان تجهیزات پزشکی امسال توسط خیرین در استان فارس تأمین شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی