[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اجرای آزمایش سرشماری ثبتی مبنا در سال ۱۴۰۱ ، روزنامه شیراز نوین

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس از اجرای آزمایش سرشماری ثبتی مبنا در سال 1401 در استان فارس از تاریخ 01/10/1401 لغایت 30/10/1401 در سطح سه شهر صدرا، زرقان و لپویی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبات جلسه دوم ستاد ملی سرشماری ثبتی مبنا مقرر گردید که در سال 1401 در سطح شهرهای منتخب استان‌های کشور، آزمایش سرشماری انجام گیرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، سعیدرضا زارعی با بیان اینکه در اجرای آزمایش سرشماری ثبتی مبنا، آمارگیری به صورت عملیات میدانی و مراجعه به در منازل و اخذ آمار از خانوارها انجام نخواهد گرفت، تصریح کرد: اجرای آزمایش سرشماری ثبتی مبنا در سطح سه شهر صدرا، زرقان و لپویی از طریق فراخوان عمومی به خانوارهای شهرهای مزبور جهت مراجعه به سامانه اعلام تغییر نشانی ثبت احوال (به آدرس https://www.ncr.ir/changeAddress) و درج اطلاعات آنها شامل آدرس محل سکونت (استان، شهرستان، شهر، نوع و نام معبر ماقبل آخر و نوع و نام معبر آخر، کدپستی، پلاک، طبقه و شماره واحد) و مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی، شماره ملی، جنس، تاریخ تولد، شماره تلفن و شماره اتباع (اتباع خارجی)) انجام خواهد گرفت.
وی در عین حال خاطرنشان ساخت: در این راستا و جهت هماهنگی و تعیین تکالیف دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط از جمله فرمانداری شهرستان‌های شیراز و زرقان، شرکت پست، ثبت احوال، استانداری (دفتر امور اتباع)، شهرداری‌های مناطق منتخب آزمایش سرشماری جلسه ای در روز یکشنبه مورخ 20/09/1401 در استانداری فارس به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و با دبیری معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و عضویت سایر دستگاه‌های مورد اشاره تشکیل گردید و ضمن هماهنگی‌های لازم، تکالیف دستگاه‌های اجرایی در این ارتباط تعیین گردید.
در این جلسه، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس توضیحات بیشتری در خصوص مدرن‌سازی نظام آماری، آمارهای ثبتی مبنا و سرشماری ثبتی مبنا به شرح ذیل ارائه داد.
بنا به گفته زارعی، توسعه و پیشرفت، آرمانی است که همواره موردتوجه کشورهای مختلف بوده و برای دستیابی به آن، نیاز به برنامه‌ریزی و در اختیار داشتن آمار و اطلاعات صحیح داده‌های مربوط به جمعیت و ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی است که بر مبنای آن، دولت‌ها بتوانند نیازهای جامعه را به‌درستی تشخیص دهند و برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را بر اساس نیازهای واقعی تنظیم کنند.
وی با تأکید بر اینکه محوریت اصلی برنامه ملی آمار، گذار از نظام آماری سنتی به نظام آمارهای مدرن (ثبتی مبنا) می‌باشد، اظهار داشت: مهم‌ترین بحث در این گذار، یکپارچگی تولید، پردازش، انتشار و اطلاع‌رسانی است. بحث دیگر هم به استفاده از فناوری‌های نوین مبتنی بر استانداردهای ملی و بین‌المللی برمی‌گردد. معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای تبدیل آمارهای سنتی به آمارهای مدرن (ثبتی مبنا) همه دستگاه‌های کشور باید اطلاعات خود را در اختیار مرکز آمار ایران قرار دهند تا بر مبنای آنها، این مرکز داده‌های خام را به آمارهایی که بتواند مورد استفاده محققان، برنامه‌ریزان و متخصصان باشد، تبدیل و به متقاضیان ارائه کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی