خبر مهم ناسا: کشف سه سیاره جدید قابل سکونت شبیه زمین، روزنامه شیراز نوین

در  ساعات گذشته برخی از سایت‌ها، موضوع خبر مهم ناسا را تأیید وجود موجودات فرازمینی اعلام کردند؛ در حالی که این موضوع پیشتر به طور تلویحی اعلام شده بود و خبر اصلی کشف سیاراتی زیست‌پذیر با خصوصیات شبیه به زمین است.
بسیاری از سایت‌ها خبر بزرگ ناسا را به تأیید حضور فرازمینی‌ها مرتبط دانستند و این در حالی است که هنوز خبری از سوی ناسا منتشر نشده است؛ اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از ان است که این خبر بزرگ مربوط به اعلام کشف ۷سیاره موسوم به TRAPPIST-1 با خصوصیات بسیار شبیه به زمین است که در فاصله ۴۰سال نوری با زمین قرار دارند. این سیاره‌ها به دور یک ستاره می‌چرخند و طبق شنیده‌ها، سه سیاره با خصوصیات کاملاً شبیه به زمین قابل سکونت هستند. این کشف بزرگ از آن جهت حائز اهمیت است که این برای اولین بار است که سیاره‌ای شبیه به زمین و صخره‌ای شناسایی شده است که احتمال جریان آب در زیر آنها بسیار بالا است.
در همین زمینه یکی از اساتید نجوم دانشگاه کلرادو امریکا طی مصاحبه‌ای اعلام کرد این اولین گام مؤثر در جهت یافتن حیات در خارج از زمین به شمار می‌رود و این کشف بزرگ، احتمال وجود موجودات فرازمینی را بسیار بالا برده است.
ستاره‌ای که این هفت سیاره به دور آن می‌چرخند دوازده برابر کوچکتر از خورشید و تقریباً برابر با مشتری است.
اسم این سیارات نیز از (The Transiting Planets and Planetesimals Small Telescope (TRAPPIST برگرفته شده است که نام تلسکوپی در شیلی است که برای اولین بار این سه سیاره قابل سکونت را رصد کرده است. به واسطه فاصله این سیارات با ستاره خود، دمای مناسبی برای بررسی و رصد آن وجود داشته و دانشمندان، گام‌های اساسی مهمی در شناسایی ابهامات موجود در مورد حیات در این زمینه برداشته‌اند که احتمالاً به طور رسمی اعلام شوند.
ماجرای تأیید وجود فرازمینی‌ها توسط ناسا چیست؟
به تازگی اشیاء پرنده ناشناس کروی شکل درخشان در آسمان سراسر جهان مانور می‌دهند. به نظر می‌رسد آنها همه جا حضور دارند؛ از آسمان ژاپن، روسیه، چین، انگلیس، آمریکا و فرانسه تا فضا. ویدئوها و تصاویر زیادی تاکنون از آنها تهیه و منتشر شده است. اما آیا آنها واقعاً فرازمینی‌ها هستند؟ برخی آنها را یک نیروی سری آمریکا می‌دانند. بله، آمریکا دارای یک پایگاه سری موسوم به ۵۱ است که گفته می‌شود بارها و بارها در اطراف آن اشیاء کروی‌شکل درخشان مشاهده شده‌اند. اما پرسش اینجاست اگر تمام اینها متعلق به آمریکایی‌هاست، آنها در آسمان دشمن دیرینه خود و دیگر ابرقدرت جهان یعنی روسیه چه می‌کنند؟! چرا دانشمندان روسی نیز تأیید کرده‌اند دهه‌های آینده انسان با فرازمینی‌ها ملاقات خواهد بود.
در این میان هستند کسانی نیز که آنها را موجودات فضایی می‌دانند. این دسته بر این باوراند که در این جهان پهناور، انسان تنها موجود هوشمند نیست و موجودات هوشمند دیگری نیز به جز انسان وجود دارند.
اما به تازگی ناسا یا آژانس فضایی آمریکا با افشای گزارشی محرمانه، تلویحاً وجود موجودات فضایی در سیارات دور را تأیید کرده است. یکی از محققان ارشد ناسا نیز اعلام کرده که در آینده با موجودات فضایی دیدار خواهیم کرد. این در حالی است که پیشتر نیز دانشمندان روسی اعلام کرده بودند سال ۲۰۳۱، سال ملاقات با فرازمینی‌ها خواهد بود.