[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رایزنی برای برگزاری جشنواره سراسری قرآنی در دانشگاه‌های فارس، روزنامه شیراز نوین

دبیر ستاد قرآن و عترت دانشگاه‌های فارس معرفی آثار برگزیده هنری با موضوع مباحث قرآنی در دانشگاه‌های فارس را بخشی از اقدامات جهاد تبیین در مباحث علوم قرآنی مطرح کرد و گفت: متأسفانه امروزه شاهد هستیم در پی برگزاری بسیاری از جشنواره‌های قرآنی، نه تنها آثار برگزیدگان دیده نمی‌شود، بلکه در انبارهای دانشگاه‌ها در حال خاک خوردن است که این مهم زیبنده آثار فرهنگی در حوزه علوم قرآنی نیست.
به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس، حجت الاسلام مرتضی کوهی صبح دیروز در نهمین جلسه ماهانه رابطین کانون‌های قرآن و عترت دانشگا‌ه‌های فارس با انتقاد از دیده نشدن آثار فرهنگی مباحث علوم قرآنی در دانشگاه‌های فارس اظهار داشت: متأسفانه گزارش شده در پی برگزاری جشنواره‌های مختلف قرآنی، شاهد هستیم نه تنها آثار برگزیده برای عموم به نمایش گذاشته نمی‌شود، بلکه در حال خاک خوردن است؛ ازهمین رو برنامه داریم با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه‌های فارس در راستای نهادینه کردن مباحث علوم قرآنی این مهم را اجرایی کنیم.
معاون سیاسی و فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس خلق آثار مباحث علوم قرآنی و به نمایش گذاشتن آن در جامعه را بخشی از موضوع جهاد تبیین در حوزه فرهنگ اعلام کرد و گفت: هم اکنون شاهد هستیم تعداد قابل توجهی از دانشجویان از موضوعات قرآنی استقبال قابل توجهی دارند که ضروری است برنامه‌هایی در همین راستا اجرا شود که متناسب با نیاز جامعه دانشگاهی باشد.
وی برگزاری جشنواره سراسری قرآنی در دانشگاه‌های فارس را یکی از نیازهای امروز دانشگاه‌ها اعلام کرد و بیان داشت: باید تدابیری اتخاذ شود تا کل دانشگاه‌های فارس بتوانند در یک اقدام متحدالشکل، مهم‌ترین جشنواره علوم قرآنی را برای نخستین مرتبه در کشور برگزار کنند که اجرای این برنامه فرهنگی مستلزم تشکیل کمیته تخصصی متشکل از برگزیدگان جشنواره‌های مختلف قرآنی است که برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره بتوانیم از نظرات آنان استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام کوهی توجه به طرح ملی حفظ قرآن در بین جامعه دانشگاهی که امروز از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده را یکی دیگر از مصوبات جلسه اعلام کرد و اظهار داشت: طرح ملی حفظ در بین خانواده‌های دانشگاهی باید به یک اولویت تبدیل شود.
وی از مسئولان دفاتر قرآن و عترت در دانشگاه‌های فارس خواست موضوع پژوهش در مباحث قرآنی را برای دانشجویان اجرایی کنند تا اثرگذاری قرآن در سطح علمی به یک باور تبدیل شود. دبیر جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان استان فارس با اشاره به جامعه آماری 140هزار نفری دانشجویان در استان گفت: این تعداد دانشجو می‌توانند مروجان مباحث علمی در موضوعات قرآنی شوند که هرساله نیز به این تعداد افزوده می‌شود و مسئولان باید از این فرصت استفاده کنند. 
دبیر جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان استان فارس با اشاره به نهادینه شدن موضوعات قرآنی در فرهنگ دانشجویی گفت: امروزه نقش آموزه‌های قرآن کریم در هویت فرهنگی دانشجویان کم‌رنگ شده و برای ارتقای آن باید تلاش ویژه‌ای شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی