[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

بسترسازی برای بازیافت هوشمند، روزنامه شیراز نوین

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از اجرای برنامه‌های نوین جمع‌آوری پسماندهای خشک شهر شیراز خبر داد.به گزارش امور ارتباطات و آموزش شهروندی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، با حضور زارعی عضو ششمین شورای اسلامی شهر شیراز، محدودیت‌ها و چالش‌های موجود در مدیریت پسماند به خصوص در حوزه جمع آوری پسماند‌های خشک بررسی گردید. 
در این دیدار که با حضور برخی مدیران و معاونان سازمان مدیریت پسماند برگزار گردید، زارعی با اشاره به معضل زباله‌گردی در کشور بیان کرد: متأسفانه در چند سال اخیر این مسئله به چالش بزرگی برای مدیران شهری تبدیل شده است و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده در چند ماه اخیر برنامه‌های خوبی برای کاهش و برون‌رفت از این معضل صورت گرفته است.
وی با اشاره به جلسات کارشناسی انجام شده در این خصوص، ادامه داد: ایجاد و تکمیل رابطه مناسب بین سازمان‌ها و اتحادیه‌ها از جمله سازمان مدیریت پسماند، صنایع و معادن و اتحادیه‌های مربوطه و سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی به عنوان یکی از راهکارهای اجرایی سبب شده که به آینده این طرح امیدوار گردیم. 
وی افزود با هماهنگی و حمایت مدیران به خصوص دادستانی و فرمانداری شیراز از این طرح، پیش بینی می‌شود مشکلات اجرایی به زودی مرتفع گردد. رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران در سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، دو محل به مساحت‌های 28 و 10 هکتار جهت سامان‌دهی این طرح پیشنهاد شده که در اسرع وقت و بعد از نهایی شدن بستر اجرا در اختیار افراد و پیمانکاران قرار می‌گیرد و در ادامه شاهد جمع‌آوری محل‌های غیرمجاز از سطح محدوده‌های خدماتی شهری خواهیم بود.
وی در پایان با توجه به افزایش رضایتمندی شهروندان در صورت اجرای این طرح، از سازمان‌های مربوطه خواست هرچه سریع‌تر هماهنگی لازم بین اعضا صورت گرفته و قرارداد‌های اجرایی با انجام تشریفات اداری و قانونی و با حفظ ضوابط و دستورالعمل‌ها صورت پذیرد.
در ادامه این جلسه، رئیس سازمان مدیریت پسماند با اشاره به آماده شدن زیرساخت در این سازمان عنوان کرد: با تلاش کارشناسان و بررسی‌های به عمل آمده، شرح خدمات موضوع آماده و کارکنان این سازمان با آمادگی کامل جهت اجرای این طرح به صف شده اند. 
وی در ادامه نیاز به پیمانکاران مجرب و دارای مجوز و تعیین نقش اعضای مختلف را بسیار ضروری دانست. خوشبخت در پایان ضمن اشاره به ابلاغ دستورالعمل وزارت کشور به منظور جمع‌آوری هوشمند بازیافت خشک بیان کرد: تشکیل کمیته‌های تخصصی مانند صدور مجوز، نرخ‌گذاری و مواردی از این قبیل می‌تواند در تهیه اپلیکیشن‌های جامع و هوشمند در کنار روش‌های سنتی کمک شایانی به جمع‌آوری بهداشتی و بهینه مدیریت پسماند خشک کند که این مهم در دستور کار سازمان قرار دارد. به گزارش امور ارتباطات و آموزش شهروندی سازمان مدیریت پسماند، در این جلسه سایر موارد در خصوص مدیریت پسماند مانند احداث و راه اندازی خط سوم تفکیک صنعتی پسماند، روش‌های نوین مدیریت پسماند و موارد دیگر بحث و بررسی گردید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی