[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جدال دوباره تنگ سرخ ، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره سد تنگ سرخ گفت: مجوز ارزیابی زیست محیطی در دولت قبل به این سد داده شده و ما گزارشات و مجوزهای این سد را توسط کارشناسان سازمان مجدداً بررسی می‌کنیم و اگر قرار باشد انحراف آبی صورت گیرد، قطعاً جلوی آن را می‌گیریم.
به گزارش شیرازنوین به نقل از تسنیم، سد «تنگ سرخ» بین 2 استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد قرار است با هدف تأمین آب شرب، صنعتی و کشاورزی شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد و تأمین آب شرب شهر شیراز احداث شود. این سد که در تابستان سال گذشته مجوز محیط‌زیست را دریافت کرده، با مخالفت تعداد زیادی از فعالان و کارشناسان محیط‌زیست همراه شده است.
عده‌ای از کارشناسان این سد را نوعی انحراف آب از کهگیلویه و بویراحمد می‌دانند و معتقدند که با کنترل مصارف آب در استان فارس نیازی به ساخت این سد نخواهد بود. همچنین گفته می‌شود که ساخت سد تنگ سرخ روی رودخانه بشار که 7هزار سال است از کنار پارک ملی دنا عبور می‌کند، حیات وحش پارک ملی دنا را ظرف 2 سال نابود خواهد کرد.
در رابطه با این موضوع، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به تسنیم گفت: مجوز ارزیابی زیست‌محیطی در دولت قبل به این سد داده شده است و ما حتماً گزارشات و مجوزهای این سد را توسط کارشناسان دفتر ارزیابی سازمان مجدداً بررسی می‌کنیم و اگر قرار باشد انحراف آبی صورت گیرد، قطعاً جلوی آن را می‌گیریم.
وی درباره اختلافی که بر سر مصارف این سد وجود دارد، تصریح کرد: موضوع منابع و مصارف این سد ارتباطی به سازمان حفاظت محیط‌زیست ندارد و وزارت نیرو باید در این خصوص پاسخ‌گو باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی