[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پژوهش اعتبار می‌خواهد ، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: موتور محرکه آموزش، پژوهش است اما ما موفق نشدیم نیازهای جامعه را از طریق پژوهش‌ها رفع کنیم و وضعیت در این خصوص مطلوب نیست.
به گزارش دریافتی شیرازنوین، دکتر سید وحید حسینی سه‌شنبه ۲۲ آذر در آیین تجلیل از ۶۰ پژوهشگر و فناور برتر فارس در شیراز بیان کرد: در یک سال گذشته زیرساخت‌ها را برای امر پژوهش و توسعه فضای فیزیکی ایجاد کرده‌ایم و گرنت‌های ۱۹۳۶ طرح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصویب شده است.
او با بیان اینکه علوم پزشکی شیراز طی یک سال گذشته ۲۷۷۲ مقاله در مجلات معتبر منتشر کرده است، افزود: پارک علم و فناوری با ۳۲ شرکت راه‌اندازی شده است. ۷۸ قلم محصولات فناورانه توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده، ۸۰ طرح و انعقاد ۱۸ قرارداد در دانشگاه با صنعت از دیگر فعالیت‌هاست.
حسینی با بیان اینکه هدف ما این است که به انجام تحقیقات کاربردی کمک کنیم، زیرا چاپ مقاله صرف کافی نیست، افزود: طی یک سال گذشته موفق به تخصیص ۱۵میلیارد تومان برای طرح‌های تحقیقاتی شده‌ایم و تا پایان مهر ۱۴۰۱ به تعهداتمان در این حوزه عمل کرده‌ایم؛ اما بودجه‌ها کفایت نمی‌کند و امیدواریم بتوانیم وضعیت بهتری در این خصوص فراهم کنیم.
حسینی همچنین با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز رتبه سوم کشور را در حوزه فناوری دارد، گفت: طی یک سال اخیر توانستیم ۱۳ شرکت را ارتقا داده و از مراکز رشد به پارک علم و فناوری ارسال کنیم. اما رسالت ما خیلی بیشتر از اینهاست و از پژوهشگران خواستارم مشکلات مردم را مشکلات خودشان بدانند و در این باره بیش از پیش فعالیت کنند.
رئیس دانشگاه شیراز نیز در ابن مراسم گفت: امسال ۵۵ نفر از دانشمندان ما در رده دانشمندان یک درصد و دو درصد برتر دنیا قرار گرفتند.
دکتر محمد مؤذنی با اشاره به ضرورت توجه به پژوهش‌های کاربردی، توجه به زیرساخت‌های پژوهشی را حائز اهمیت دانست و کم‌کاری در حوزه علوم انسانی را یادآوری و اضافه کرد: در زمینه‌هایی مانند سبک زندگی، مهارت‌های زندگی، مدیریت فضای مجازی و مواردی از این قبیل درحد انتظار فعالیت نکرده‌ایم و باید بیشتر روی این مباحث کار کرد.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات بحث اقتصاد اسلامی خمس و زکات و کسب حلال است که معتقدم به آن کم‌توجهی شده است.
رئیس دانشگاه شیراز همچنین با اشاره به گنجینه باارزش فرهنگ دینی عنوان کرد: در استفاده درست از این سرمایه گران‌سنگ خوب عمل نکرده‌ایم و نتیجه آن مشکلات فعلی جامعه است.
رئیس بنیاد نخبگان فارس نیز با بیان اینکه نخبگان سرمایه‌های جامعه هستند، هدف بنیاد نخبگان را شناسایی استعدادهای برتر در راستای نخبه پروری و نخبه شناسی عنوان کرد.
دکتر حبیب شریف خاطرنشان کرد: حمایت و تجلیل از نخبه‌ها وظیفه تمام دستگاه‌هاست و درصددیم شبکه ملی مجمع خیران نخبه پرور شکل بگیرد.
او گفت: فارس پس از تهران دومین استانی است که در خصوص تأمین مسکن نخبگان فعالیت دارد.
شریف به حمایت از ایجاد ۸۰ دوره فرصت مطالعاتی، بورسیه ۷۲۰ دانش آموز و ۵۰ دانشجو توسط بنیاد نخبگان فارس هم 
اشاره کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی