[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تیم‌های‌این فصل در کدام فاکتورها بهترین هستند؟، روزنامه شیراز نوین

از شوت‌های استقلال تا مالکیت توپ پرسپولیس؛ هر تیم در کدام فاکتور بهترین تیم لیگ است. 
به گزارش فوتبال360، با گذشت 11 هفته از لیگ، کیفیت و سبک بازی تیم‌ها در ‌این فصل مشخص شده است. تیم یحیی گل‌محمدی مثل همیشه بالاترین مالکیت توپ را دارد. ‌این تیم با خریدهایی که ابتدای فصل داشت، در عملکردهای دفاعی هم قلدر شده و بهترین تیم لیگ در نیمه عقب زمین هم شده است. 
استقلال صدرنشین لیگ در عملکردهای هجومی ‌است و بالاترین شوت، شوت در چارچوب و امیدگل را دارد. شاگردان قلعه‌نویی بهترین بهره را از موقعیت‌ها برده‌اند، شاگردان نکونام کمتر از همه اجازه شوت‌زنی به دروازه‌شان را داده‌اند و تراکتور هم کمترین ناکامی ‌را در گلزنی داشته است. جالب است که سپاهان در فاکتورهای زیادی جزو 3 تیم برتر لیگ است، ولی در هیچ شاخصی در صدر قرار ندارد.
پرسپولیس؛ مالکانه و قلدر!
یحیی گل‌محمدی با خرید علیرضا بیرانوند و تغییر گسترده در خط دفاع نسبت به فصل گذشته، بهترین آمار در عنوان‌های دفاعی را به تیم خود اختصاص داده است. ‌این تیم در 8 بازی از‌ این فصل هیچ گلی نخورده تا همراه با آلومینیوم، صدرنشین بیشترین کلین‌شیت باشد. در آن سمت، ملوان تنها تیمی ‌است که‌ این فصل اصلاً کلین‌شیت نداشته و در تمامی ‌دیدارها حداقل یک گل خورده است. پرسپولیس با 3 گل خورده، بهترین خط دفاعی لیگ را به نام خود کرده. یحیی گل‌محمدی هنوز از فلسفه فوتبال مالکانه دست نکشیده و ‌این عنوان را به تیمی ‌نداده است. پرسپولیس با متوسط 58.9 درصد مالکیت توپ، مالکانه‌ترین فوتبال را ارائه می‌دهد. پرسپولیس به طور میانگین در هر بازی 532 پاس با دقت 83.7 درصد می‌دهد که در‌این دو فاکتور هم صدرنشین است. استقلال بعد از پرسپولیس با متوسط 56.9 درصد، بیشترین مالکیت توپ را داشته است. پرسپولیس قلدرترین تیم لیگ هم هست، تیمی‌که‌ این فصل 57.4 درصد از نبردهای یک مقابل یک را پیروز شده است. در‌ این آیتم هم استقلال در رتبه دوم قرار دارد. 
استقلال؛ شوت‌‌های هوایی!
استقلالِ ساپینتو خطرناک‌ترین تیم لیگ در تهدید دروازه حریفان است. ‌این تیم بیشتر از همه، شوت (میانگین 14.0) زده است. دقت شوت ‌این تیم هم قابل قبول بوده و بیشترین شوت در چارچوب (میانگین 4.4) را هم‌ این تیم داشته است. صدرنشینی آبی‌ها در امیدگل، نشان می‌دهد که بازیکنان ‌این تیم در موقعیت‌های مناسبی هم به توپ ضربه می‌زنند. امیدگل نشان می‌دهد که استقلال در‌ این فصل می‌توانست حداقل 15 گل بزند که با اختلاف زیادی نسبت به تیم دوم یعنی گل‌گهر، در صدرجدول امیدگل قرار دارد. استقلال ‌این فصل در دیدار با نساجی، رکورد بیشترین امید گل یک تیم در دیداری از لیگ برتر(از زمان جمع‌آوری آمار توسط متریکا) را شکست. استقلال صدرنشین کمترین امیدگل داده شده به حریفان هم هست. ‌این تیم به طور میانگین در هر بازی به اندازه زدن نیم‌گل موقعیت داده است. در 9 دیدار از 11 بازی فصل، امیدگل استقلال از حریفش بالاتر بود که در ‌این آیتم هم شاگردان ساپینتو بهترین عملکرد را بین 16 تیم لیگ داشته‌اند. نبردهوایی موفق هم دیگر آیتمی ‌است که استقلال در صدر آن قرار دارد.
گل‌های تراکتور؛ بهره‌وری ژنرال!
تراکتور کمترین ناکامی ‌در گلزنی را داشته و در 9 دیدار از 11 مسابقه فصل حداقل یک گل زده است. فولاد کمتر از همه اجازه شوت‌زنی به دروازه‌اش را به حریفان داده. ملوان رکورددار بیشترین توپ‌گیری از حریفان است که نشان می‌دهد ساختار دفاعی درستی ندارد و مدام مهاجمان حریف اجازه قرار گرفتن در شرایط یک مقابل یک را با مدافعان ‌این تیم پیدا می‌کنند. بالاترین دقت شوت به مس کرمان می‌رسد.‌ این تیم در ‌این فصل 88 شوت زده که 35 شوت از ‌این تعداد، در چارچوب جای داشته است. البته بالاترین بهره‌وری از شوت‌ها را شاگردان امیر قلعه‌نویی برده‌اند. گل‌گهر به طور میانگین از هر 7 شوتی که زده، یکی گل شده است، آماری که باعث شده عنوان بهترین خط حمله فصل هم به ‌این تیم برسد و با 17 گل زده، صدرنشین ‌این فاکتور باشد. گل‌گهر هم مثل تراکتور فقط در 2 بازی از‌ این فصل گل نزده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی