[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مسائل حقوق بشری و زنان اهرم برای اعمال فشار پای میز مذاکرات است، روزنامه شیراز نوین

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حقوق بشر و زنان را اهرمی برای اعمال فشار به ایران در مذاکرات هسته ای دانست و گفت: اگر غرب در مذاکرات اتمی به خواسته‌های مدنظر خود برسد، به همان سرعت مسائل حقوق بشری و مسائل زنان را به فراموشی خواهد سپرد.
جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با ایرنا، درباره طرح حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد گفت: تصور غرب در پرونده هسته‌ای ایران این بود که می‌تواند جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار داده و ایران را مجبور به پذیرش خواسته‌های خود کند. اما زمانی که در این نقشه دچار مشکل شد، دو راهبرد را در دستور کار خود قرار داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نخستین موضوع شایعه پراکنی در مورد فروش پهپادهای ایرانی به روسیه و درگیر کردن جمهوری اسلامی با کشورهای اروپایی بود. موضوع دوم هم با برنامه ریزی آشوب‌ها کلید خورد که برجسته‌سازی موضوعات حقوق بشری در دستور کار دولت‌های غربی قرار گرفت. وی با بیان اینکه غرب به دنبال این بود که مسائل حقوق بشری در ایران را در جامعه جهانی برجسته کند تا فشارهای بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد، اظهار داشت: صدور حکم علیه جمهوری اسلامی توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد یا طرح حذف ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل در راستای افزایش فشار بین المللی بر جمهوری اسلامی انجام شد. رحیمی جهان آبادی یادآور شد: شاید شرایط زنان کشور در مسائل مختلف ایدئال نباشد، ولی اگر منصفانه به موضوع نگاه کنیم، حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی، دانشگاه‌ها و رشته‌های پزشکی و مهندسی در جمهوری اسلامی چشمگیر است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وضعیت زنان در کشورهایی که آمریکا در آنها حضور اشغالگرانه داشته است بسیار بغرنج است، عنوان کرد: زنان اروپایی در دهه ۶۰ میلادی حق رأی نداشتند. در حالی که پس از انقلاب اسلامی سال ۵۷، هیچ محدودیتی برای مشارکت زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی وجود نداشت. این نماینده مجلس اضافه کرد: به رغم اینکه جامعه ایران دینی بوده و است، اما جمهوری اسلامی ایران مقابل طیف‌های دینی داخلی هم شهامت نشان داده و بسیاری از هزینه‌ها را تقبل کرد تا حقوق زنان ایفا شود. نماینده مردم تربت جام در مجلس با تأکید بر اینکه هدف بازی‌های اخیر غرب علیه ایران، کسب موفقیت در مذاکرات هسته‌ای است، عنوان کرد: غرب چنین رفتاری را در برابر شوروی سابق، یوگسلاوی، چین و دیگر کشورهایی که در برابر غرب بودند، انجام داد و این شیوه غرب است که از ابزارهای حقوق بشری، تنش‌های داخلی،‌ مسائل مدنی، اقلیت‌ها و‌ جوانان به عنوان ابزارهای سیاست خارجی استفاده کنند و به اهداف مدنظر دست یابد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: اگر غرب در مذاکرات اتمی به خواسته‌های مدنظر خود برسد، به همان سرعت مسائل حقوق بشری و مسائل زنان را به فراموشی خواهد سپرد؛ چراکه آنها نگاه ابزاری به مسائل مطرح شده دارند و سازمان‌های بین المللی ابزار دست غربی‌ها علیه ایران هستند. این نماینده مجلس تأکید کرد: اگر غرب در محدودسازی فعالیت‌های هسته‌ای کشور به موفقیت برسد،‌ در ادامه کاهش موشک‌ها،‌ کاهش پهپادها، کاهش سانتریفیوژها، کاهش توان نظامی و کاهش دیگر مسائل را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی