[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

حذف آلاینده‌ها برای آینده شیراز ، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: با توجه به ظرفیت مثال‌زدنی شیراز، مبحث فرهنگ شهروندی از اهمیت والایی برخوردار است که در این راستا پروژه «شیراز؛ شهر فرهنگ شهروندی» با ۴۰ شاخه برای ارتقای فرهنگ شهروندی تعریف شده است.
به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در جلسه با عطا پورشیرزاد مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس و معاونان او، به اهمیت مقوله محیط‌زیست در مدیریت شهری این کلان‌شهر پرداخت و اظهار کرد: با توجه به این مهم، ساختار تشکیلاتی معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز به معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز تبدیل ‌شده و در ذیل آن نیز سازمان‌های متبوع به شهروندان 
خدمات‌دهی می‌کنند.
بنا به اعتقاد شهردار شیراز، با توجه به ظرفیت مثال‌زدنی شیراز، مبحث فرهنگ شهروندی از اهمیت والایی برخوردار است که در این راستا این مقام ارشد شهری پروژه «شیراز؛ شهر فرهنگ شهروندی» را با ۴۰ شاخه برای ارتقای فرهنگ شهروندی تعریف کرده است. او به وضعیت نسبی خوب و تمیزی شیراز در بین کلان‌شهرهای ایران اشاره و بیان کرد: تفکیک زباله از مبدأ یکی از نکات مهمی است که در راستای تمیزی شهر و مسائل زیست‌محیطی باید در اولویت قرار گیرد و فرهنگ‌‎سازی و آگاهی بخشی در این مسیر اهمیت بسیاری دارد. این مقام ارشد در حوزه مدیریت شهری شیراز به دغدغه در حوزه باغات شهری و سامان‌دهی آن نیز تأکید کرد. 
عطا پورشیرزاد مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس نیز در این جلسه با اشاره به مسائل زیست‌محیطی، خواستار ایجاد تفاهم‌نامه همکاری با مدیریت شهری و استفاده از ظرفیت‌های دوسویه در این راستا شد که شهردار کلان‌شهر شیراز با استقبال از انعقاد این تفاهم‌نامه، بر تحقق آن تأکید کرد.
او خواستار همکاری مدیریت شهری در زمینه بستر رودخانه چنار راهدار و همکاری در راستای جلوگیری از انتقال آلاینده‌های زیست‌محیطی شد.
به گفته این مقام زیست‌محیطی در استان فارس، باید با استفاده از ظرفیت بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ مبنی بر سامان‌دهی مشاغل مزاحم شهری و ماده ۱۴ قانون هوای پاک برای انتقال کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و مراکزی که در شهر آلودگی ایجاد می‌کنند، تلاش شود.
پورشیرزاد خواستار ایجاد آگاهی‌بخشی زیست محیطی شد که در ذیل تفاهم‌نامه آتی به آن پرداخته می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی