[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

آغاز سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن ثبتی مبنا در صدرا، روزنامه شیراز نوین

رئیس کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای شهر صدرا، از آغاز اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن ثبتی مبنا در شهر صدرا خبر داد.
خداکرم فیروزمند سه‌شنبه ۲۹ آذر به خبرنگاران گفت: این سرشماری با توجه به مصوبات دومین جلسه ستاد ملی سرشماری ثبتی مبنا مبنی بر اجرای آزمایش سرشماری نفوس و مسکن ثبتی مبنا در سال ۱۴۰۱ در سطح شهرهای صدرا، زرقان و لپویی فارس همزمان با شهرهای منتخب استان‌های کشور اجرایی شده است.
او ادامه داد: با حضور معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس، معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی شهرداری صدرا، رئیس کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، نمایندگان اداره پست، شهرداری‌های زرقان و لپویی، ستاد مرکزی سرشماری هوشمند نفوس و مسکن شهر صدرا آغاز به 
کار کرد.
فیروزمند با اشاره به اینکه جمعیت شهر صدرا روزانه در حال افزایش است، گفت: وجود آمارهای دقیق و باکیفیت و مشخص شدن جمعیت شهرها در توسعه و تخصیص اعتبار و سایر موارد بسیار تأثیرگذار است؛ از این رو شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا تلاش‌های فراوانی انجام داده تا به صورت رسمی سرشماری در شهر صدرا پیش از موعد رسمی انجام شود که امکان این کار در قانون پیش‌بینی نشده است.
رئیس کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر صدرا خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای اجرای طرح سرشماری شماری و نفوس مسکن داشتن کد پستی و پلاک آبی منازل باشد؛ از رو شورا و شهرداری صدرا برای نخستین بار در برنامه‌های خود اجرای طرح پلاک گذاری را قرار داده و ردیف بودجه نیز برای آن پیش‌بینی شد.
فیروزمند عنوان کرد: اجرای این طرح نیازمند همکاری‌های بسیار خوب و تقویت دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، شرکت پست، فرمانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری است.
عضو شورای اسلامی شهر صدرا همچنین گفت: معرفی صحیح، کامل و مشخص اجرای این طرح به مردم نقش بسیار مؤثری در موفقیت طرح خواهد داشت؛ به همین دلیل باید در اطلاع‌رسانی و معرفی طرح تلاش بالایی انجام شود و از ظرفیت فضای مجازی، صدا و سیما و تبلیغات محیطی بهره کافی برد.
رضا زارعی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس نیز ضمن تشریح این طرح و روند اجرایی آن گفت: آخرین بار نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ انجام شده و پس از ۱۰ سال قرار است در سال ۱۴۰۵ سرشماری انجام شود؛ از این رو با توجه به اینکه بر اساس سیاست جدید قرار است این سرشماری به صورت هوشمند انجام شود، به همین دلیل با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت این طرح در مرحله اجرا تصمیم بر این گرفته شده است.
او خاطرنشان کرد: مقرر شد سرشماری نفوس و مسکن ثبتی مبنا به صورت آزمایشی در چندین شهر کشور اجرا شود که در استان فارس هم شهرهای صدرا، زرقان و لپویی با توجه به اینکه زیرساخت‌های آنها تا حدودی نسبت به سایر شهرها آمادگی بیشتری دارد، 
انتخاب شده‌اند.
زارعی افزود: در این طرح سرشماری توسط شهروندان و به صورت الکترونیکی و هوشمند انجام خواهد شد و همچون دوره‌های گذشته سرشماری، به درب منازل مراجعه نخواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی