[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

عنکبوتی که رشد آن متوقف نمی‌شود!، روزنامه شیراز نوین

برترین‌ها/ بیش از ۴۳۰۰۰ گونه مختلف عنکبوت در زمین پرسه می‌زنند.
حشرات هشت پا از نظر اندازه و شکل متفاوت هستند و بر اساس رکوردهای جهانی گینس، کوچک‌ترین عنکبوت‌های جهان از خانواده Symphytognathidae می‌آیند. عنکبوت‌های ‌این خانواده می‌توانند تنها دو سانتی‌متر باشند. کوچک‌ترین عنکبوت Patu digua با ۰.۰۱۴‌اینچ ثبت شده است، در حالی که عنکبوت خزه ساموایی می‌تواند به اندازه ۰.۰۱۱‌اینچ طول داشته باشد.
اما طرف مقابل ‌این طیف چطور؟ عنکبوت‌ها چقدر می‌توانند بزرگ شوند؟
بر اساس گزارش نشنال جئوگرافیک، بزرگ‌ترین عنکبوت جهان Theraphosa blondi است که معمولاً به عنوان پرنده خوار جالوت شناخته می‌شود. طول‌ این رتیل می‌تواند تا ۳۰ سانتی‌متر برسد و وزن آن به ۶ اونس برسد. رکوردهای جهانی گینس می‌گوید: ‌این اندازه به اندازه‌ای بزرگ است که یک بشقاب شام را بپوشاند.
نشنال جئوگرافیک می‌گوید که پرنده خوار جالوت به دلیل حکاکی قرن هجدهم از یک رتیل در حال خوردن مرغ مگس خوار، ‌این نام مستعار را به خود اختصاص داده است. در حقیقت، ‌این عنکبوت‌ها به ندرت پرندگان را می‌خورند و بیشتر از بندپایان استفاده می‌کنند.
بر خلاف عنکبوت‌های دیگر، پرنده خواران جالوت تار نمی‌اندازند. نشنال جئوگرافیک می‌گوید، در عوض، ‌این عنکبوت‌ها ابریشم تولید می‌کنند و از آن برای پوشاندن لانه‌هایی که در زیر کف جنگل می‌سازند، استفاده می‌کنند.
پرنده خواران جالوت سمی هستند، اما به اندازه‌ای نیستند که برای انسان سمی ‌باشند. به گزارش نشنال جئوگرافیک، اگر انسان توسط یک پرنده خوار جالوت گاز گرفته شود، نیش آن شبیه نیش زنبور است و تقریباً هرگز نیازی به مراقبت پزشکی ندارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی