[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

قرص و داروهایی که نباید همراه غذا مصرف شوند ، روزنامه شیراز نوین

همه ما از زمان و میزان دارو‌هایی که مصرف می‌کنیم مطلع هستیم اما نکته مهمی‌که در مصرف دارو به آن بی‌دقت هستیم، تداخل برخی داروها است که نباید با غذا مصرف شوند.
به گزارش نمناک، تصور می‌‌شود که همه دارو‌ها و مکمل‌ها باید همراه با غذا مصرف شوند؛ چرا که مثلاً بهتر است برای جذب بیشتر ویتامین دی؛ آن را با یک وعده غذایی چرب مصرف کنید یا مکمل‌های منیزیم برای کاهش ناراحتی معده و اسهال همراه با غذا مصرف شوند؛ اما با ‌این حال به گفته بسیاری از متخصصان چندین دارو وجود دارند که باید با معده خالی مصرف کنید که در غیر ‌این صورت با عوارضی مواجه خواهید شد. در ‌این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک‌ این نوع از دارو‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.
آنتی بیوتیک‌ها
مواد غذایی سرشار از کلسیم مانند محصولات لبنی می‌تواند مانع از جذب درست آنتی‌بیوتیک‌ها توسط بدن شود.
آهن
وقتی که آهن با معده خالی مصرف شود؛ بهتر جذب بدن خواهد شد. حدود یک تا دو ساعت قبل و بعد از غذا یا هرگونه آب میوه و لبنیاتی آهن را مصرف کنید که باعث کاهش احتمال ناراحتی معده‌تان خواهد شد.
استاتین‌ها
زمانی که ‌این داروها را با برخی از غذاهای خاص مصرف کنید؛ مقدار بیشتری از دارو وارد جریان خون‌تان می‌‌شود و در معرض خطر اوردوز قرار خواهید گرفت. بعضی از آب‌میوه‌ها مانند آب گریپ فروت می‌تواند احتمال جذب ‌این دارو را افزایش دهد. برخی از داروهای استاتین؛ شامل داروی کاهش کلسترول؛ داروهای درمان فشار خون بالا و درمان ریتم غیر طبیعی قلب هستند.
دارو‌های پوکی استخوان
دارو‌هایی مانند لووتیروکسین و داروهایی مانند آلندرونات که برای درمان پوکی استخوان استفاده می‌شوند، باید بدون غذا مصرف شوند؛ چرا که غذا می‌تواند جذب برخی از ‌این دارو‌ها را کاهش دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی