[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

افزایش مصرف فیبر؛ چگونه فیبر بیشتری وارد بدن کنیم؟، روزنامه شیراز نوین

برای بهبود و تضمین سلامتی‌تان فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مواد غذایی سرشار و غنی از فیبر می‌توانند فواید بسیاری برای بدن شما داشته باشند.
به گزارش نمناک، همه ما شنیده‌ایم که اضافه کردن فیبر به وعده غذایی چقدر اهمیت دارد. فیبر قسمت غیرقابل هضم غذا‌های گیاهی است. در واقع اگر شما فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، فواید زیادی به بدن‌تان می‌رساند و از شما در برابر بیماری‌های قلبی، سرطان و مشکلات گوارشی محافظت می‌کند.
بسته به نوع فیبر؛ کلسترول بدنتان را کاهش می‌دهد، به کنترل وزن کمک می‌کند و قند خون را نیز تنظیم خواهد کرد؛ اما شاید نمی‌دانید که چگونه باید ‌این کار را انجام دهید. در ‌این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک به شما خواهیم گفت که چگونه مصرف فیبرتان را بالا ببرید.
غلات غنی از فیبر
اگر به دنبال مصرف غلات کامل و غنی از فیبر هستید، سرلاک غیر شیرین برای صبحانه بسیار مناسب است که حداقل 4 گرم فیبر را در هر وعده به بدن شما می‌رساند. افرادی که غلات مصرف می‌کنند؛ تمایل به خوردن فیبر بیشتر و چربی کمتری دارند.
دو عدد سیب
مصرف دو عدد سیب در طول روز نه تنها شما را از مراجعه به پزشک دور می‌کند، بلکه منبعی از پکتین می‌باشد که یک فیبر حلال است و احساس سیری بخشیده و باعث گوارش آرام و تدریجی خواهد شد.
بروکلی و هویج
به عنوان میان وعده و با شکم خالی می‌توانید از ترکیب بروکلی و هویج استفاده کنید که فواید بسیار زیادی دارد و فیبر را هم به بدن‌تان می‌رساند.
ترکیب ماست
یک ظرف کوچک ماست را با غلات سبوس دار، بذر کتان آسیاب شده و توت فرنگی خرد شده ترکیب کرده و هر روز میل کنید که به شدت حاوی فیبر خواهد بود.
کراکر‌های سالم
کراکرهایی که داخل آن‌ها غلات کامل وجود داشته باشد، منبع خوبی از فیبر است که می‌توانید در طول روز استفاده کنید و مهمتر از همه ‌اینکه چربی ترانس هم ندارند.
لوبیا و نخود فرنگی
هر زمان که سالاد درست کردید، داخل آن لوبیای پخته شده و نخود فرنگی هم بریزید تا بتوانید فیبر بدن خود را بالا ببرید.
نان سبوس دار
مصرف نان سبوس دار یک وعده پر از فیبر است و فواید زیادی برای بدن‌تان دارد.
جو له شده
یک فنجان جو حاوی 10 گرم فیبر است که تقریباً نیمی ‌از نیاز روزانه شما است. قبل از پختن نیازی به خیساندن ندارد!
جو دوسر
جودوسر اغلب به عنوان وعده صبحانه توصیه می‌شود، اما اگر بتوانید به صورت منظم در طول روز هم آن را استفاده کنید، فواید زیادی به بدن‌تان می‌رسد و فیبر هم دریافت خواهید کرد.
تغییر غذای سفید به غذای قهوه‌ای
منظور ما ‌این است که به جای شکر سفید یا برنج سفید از برنج و شکر قهوه‌ای استفاده کنید؛ حتی پاستای سالم قهوه‌ای که از گندم خالص درست شده باشد هم وجود دارد که همگی حاوی فیبر هستند؛ ‌این گونه مصرف فیبر روزانه خود را تا 10 گرم بدون تغییر اساسی در رژیم غذایی‌تان افزایش دهید.
جا دادن لوبیا در وعده‌های غذایی
حداقل یک وعده غذایی را در طول روز در نظر بگیرید که داخل آن از لوبیا استفاده کرده باشید که سرشار از فیبر است. فقط قبل از استفاده لوبیاها را بشویید تا سدیم اضافی از بین برود.
گل کلم و سیب زمینی
ترکیب گل کلم با سیب زمینی ترکیبی بسیار عالی است و می‌‌تواند یک پوره سیب زمینی خوشمزه محسوب شود که فیبر هم داخل خودش دارد.
پف فیل یا پاپ کورن
این میان وعده خوشمزه که در بین کودکان هم طرفدار دارد را بدون روغن درست کنید که هر فنجان از آن حدود 1.2 گرم فیبر دارد‌.
چغندر در سالاد
چغندر بسیار مغذی است و تقریباً بدون چربی، بدون کلسترول، بدون سدیم و حاوی مقدار کمی ‌پتاسیم و 2 گرم فیبر است.
سالاد سبز
شما می‌‌توانید شب‌ها غذای خود را با سالاد سبز آغاز کنید تا هم پرخوری نکنید و هم ‌این که فیبر به بدنتان برسانید.
مصرف میوه خشک
میوه خشک هم خوشمزه است و هم خاصیت زیادی دارد و هم به بدن‌تان آسیب نمی‌رساند. به عنوان مثال خرما، برگه زردآلو، انجیر خشک، هلو؛ گلابی و موز می‌توانند گزینه‌های عالی باشند.
نوشیدنی حاوی فیبر
شما می‌توانید یک میوه کامل را همراه با دانه‌هایش داخل مخلوط کن بریزید تا همه اجزای میوه را بخورید و فیبر کافی به بدنتان برسد و هم یک نوشیدنی خوشمزه را تجربه کنید.
نوشیدن آب کافی
برای ‌اینکه فیبر وارد سیستم گوارشی‌تان شود و عملکرد خوبی داشته باشد، حتماً باید در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی