[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تکرار زلزله بم با مرگ ۱۰میلیون انسان، روزنامه شیراز نوین

سفیر شرکت بازآفرینی شهری کشور با بیان اینکه سالانه یک زلزله بالای شش ریشتر در ایران رخ می‌دهد، گفت: در مجموعه بافت‌های ناکارآمد شهری نزدیک به ۱۹میلیون نفر سکونت دارند که از این تعداد، خطر زلزله‌ای مانند بم ۱۰میلیون نفر از آن‌ها را تهدید می‌کند. محمدرضا مهماندوست روز سوم دی‌ماه در نشست «درس‌آموزه‌های زلزله بم و نقش بازآفرینی در کاهش آسیب‌پذیری و مقاوم‌سازی بافت‌های ناکارآمد»، مدیریت شهری را کاری بسیار پیچیده و فرابخشی دانست و اظهار کرد: ۹۰ درصد خاک ایران روی نوار زلزله است و سالانه یک زلزله بالای شش ریشتر در ایران داریم و نزدیک ‌به ۱۰میلیون نفر از هموطنان در مجموعه‌ای زندگی می‌کنند که ۲.۷میلیون واحد ناپایدار و سقف 
لرزان دارند.
وی افزود: در یک نگاه، در کشور ۱۶۶هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری داریم که صرفاً بافت‌های فرسوده نیستند، بلکه بافت‌های تاریخی، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های متصل به محدوده قانونی شهر نیز هستند که شاخصه‌های شهرسازی را ندارند و باید اصلاح شوند.
سفیر شرکت بازآفرینی شهری کشور با بیان این ‌مطلب که اگر از زلزله بم پیشگیری می‌کردیم امروز پس از ۱۹ سال آموزه‌های آن‌ را بررسی نمی‌کردیم، گفت: اگرچه بم را مقاوم ساختیم، اما اثرات و آسیب‌های اجتماعی، روانی و... را چگونه می‌توانیم جبران کنیم؟ لذا باید موضوعات کاری خود را به‌نحوی ببینیم که به مسئولیت اجتماعی و مدنی خود برگردد و این مشکلات پیش نمی‌آید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی