[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معابر روستایی در مسیر توسعه ، روزنامه شیراز نوین

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز اظهار داشت: امسال طرح‌های توسعه معابر روستایی از محل قیر یارانه ای به میزان ۱۴۸هزار و ۶۹۰ مترمربع بهسازی در شهرستان شیراز انجام شده است.
مسعود صف شکن روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: آسفالت معابر با مشارکت دهیاری‌ها انجام می‌شود. روستاهای باجگاه، برمشور علیا، تربر جعفری، تربر لا بیشه، بابونک، تفیهان، خاتونک، دهک، دهنو بیدزرد، سلطان‌آباد، شاپورجان، ظفرآباد، قلات، کرونی، کلستان، کیان آباد، کوشک بیدک، کوشک خلیل، گچی، ماه فیروزان و محمود‌آباد قره باغ در سال‌های مختلف از خدمات بنیاد مسکن در توسعه معابر برخوردار بوده اند.
وی با بیان اینکه اعطای اسناد مالکیت به روستاییان نیز برای ایجاد انگیزه ماندگاری بیشتر در روستاها در حال انجام است، افزود: در سال جاری ۲۷۰ جلد سند تک برگ با مشارکت و همراهی ثبت اسناد و املاک به واحد‌های روستایی تعلق گرفته و اعطا شده است.
کامران قدیمی دهیار روستای قلات هم در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه قلات روستای گردشگری است و در روزهای مختلف شمار قابل توجهی از گردشگران از دیدنی‌های این روستا بازدید می‌کنند، بر لزوم شتاب‌بخشی در اجرای طرح‌های توسعه معابر این روستا تأکید کرد و اظهار داشت: قلات نزدیک‌ترین و بزرگ‌ترین پارک طبیعی شهرستان شیراز است که بسیاری از شهروندان شیراز هم اوقات فراغت خود را در این روستا می‌گذرانند.
دهیار روستای قلات ادامه داد: نزدیک به ۱۰ درصد از معابر روستای قلات با بهره گیری از امکانات و خدمات بنیاد مسکن آسفالت شده است و با کمک فرمانداری و بخشداری طرح‌های توسعه معابر در این روستا کلید خورده است و به زودی شاهد به ثمر نشستن این طرح‌ها خواهیم بود.
قدیمی اضافه کرد: قلات شامل دو بخش گردشگری و بافت جدید است. بهسازی و توسعه معابر در بافت گردشگری الزامات خاصی دارد و می‌بایست با در نظر گرفتن اولویت‌های بافت ویژه و گردشگری انجام پذیرد. در بافت جدید نیز بهسازی معابر آغاز شده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی