[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عوارض مصرف زیاد قهوه برای سلامت بدن ، روزنامه شیراز نوین

قهوه محبوب‌ترین نوشیدنی در دنیا است اما اگر با برخی مشکلات در بدنتان درگیر هستید باید بدانید که‌ این مشکلات به دلیل مصرف قهوه در شما ‌ایجاد شده است.
به گزارش نمناک، عوارض جانبی مصرف زیاد کافئین انکارناپذیر است؛ اما شاید خیلی از شما ندانید که به آن اعتیاد پیدا کرده‌اید و بیش از همیشه قهوه استفاده کنید‌. در ‌این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک به شما خواهیم گفت که علامت مصرف زیاد قهوه چه چیز‌هایی است و اگر ‌این علائم را داشتید، بهتر است که بیشتر مراقبت کنید‌.
اضطراب
نگرانی برای اتفاقی که هنوز رخ نداده یا حس اضطراب و استرس مداوم می‌تواند یکی از عوارض جانبی خوردن زیاد قهوه باشد که حتی ممکن است در خوابتان هم اختلال‌ ایجاد کند.
دل درد
با نوشیدن زیاد قهوه ممکن است به مشکلات پیش از قاعدگی یا دل درد‌های شدید دچار شوید؛ پس بهتر است که در خوردن آن زیاده‌روی نکنید و عادات مصرف قهوه‌تان را تغییر دهید.
تپش قلب
بدون شک تپش قلب اتفاق ترسناکی است؛ انگار که قلب شما از قفسه سینه در حال بیرون زدن است که ‌این می‌تواند به خاطر مصرف زیاد قهوه، کافئین و نیکوتین هم ‌ایجاد شود و ممکن است سرگیجه هم همراه آن اتفاق بیفتد.
اسهال
مصرف دو الی سه فنجان قهوه در طول روز می‌تواند عاملی برای اسهال باشد؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید که مدام در دستشویی هستید و اسهال دارید، بدانید که قهوه زیاد استفاده کرده‌اید‌.
ناتوانی در خوابیدن
بی‌خوابی می‌تواند یکی از علائم مصرف زیاد قهوه باشد. در واقع‌ این نوشیدنی خوشمزه چرخه خواب شما را به هم می‌ریزد و به طور کل تایم خوابیدن‌تان را کمتر از حالت عادی می‌کند.
احساس لرزش
قهوه باعث می‌شود که شما هوشیاری بیشتری داشته باشید و به طور کل انرژی بیشتری را احساس کنید اما گاهی اوقات مصرف بیش از حد آن باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی شده و یک نوع حس لرزش را در شما‌ ایجاد می‌کند و عاملی برای بی‌قراری است.
سر درد
اگر قهوه به میزان متعادل استفاده شود، می‌تواند به بهبود سر دردتان کمک کند؛ اما مصرف بی‌رویه و بیش از حد آن، خودش عاملی برای ابتلا به سر درد است که همراه با آن ممکن است خستگی هم ‌ایجاد شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی