[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

بررسی رقابت بقا در لیگ برتر شش تیم در خطر سقوط!، روزنامه شیراز نوین

با پایان هفته دوازدهم، رقابت تیم‌های پایین‌جدولی برای بقا در لیگ بیست‌ودوم جذاب‌تر شد.
به گزارش فوتبال 360، صنعت ‌نفت آبادان با هدایت ادسون تاوارس توانست در قائمشهر با 2 گل نساجی را از پیش بردارد تا معادلات پایین ‌جدول پیچیده‌تر شود. در کنار برد صنعت ‌نفت، نفت مسجدسلیمان به باخت‌های سریالی‌اش ادامه داد و مس کرمان، پیکان و هوادار هم مقابل رقبای‌شان متحمل شکست شدند و در بین تیم‌های پایین‌جدولی، ملوان با شگفتی‌سازی توانست سپاهان را در انزلی متوقف کند تا در بین 6 تیم پایین‌جدولی، فقط 2 تیم با کسب امتیاز به کار خود در هفته دوازدهم پایان بدهند.
لیگ برتر فوتبال ‌ایران در نیمه دی‌ماه به پایان کار خود در نیم‌فصل نخست می‌رسد و ادامه رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم قرار است بدون‌وقفه دنبال شود، البته که تیم‌ها به مدت 3 هفته مجاز خواهند بود تا فعالیت خود را در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه انجام بدهند و به نظر می‌رسد 6 تیم پایین‌جدولی برای بقا در لیگ بیست‌ودوم، فعالیت گسترده‌ای در بازار زمستانه داشته باشند، هر چند که هنوز 3 بازی سرنوشت‌ساز تا پایان نیم‌فصل نخست مانده است.
*نمایندگان تهران در خطر سقوط
هوادار تهران و پیکان تهران با منطقه قرمز جدول فقط 3 امتیاز فاصله دارند و همین مسئله باعث شده تا نام ‌این 2 تیم هم در بین تیم‌های در خطر سقوط به لیگ یک برشمرده شود. شاگردان ساکت الهامی ‌در 3 بازی اخیر خود فقط یک امتیاز به‌دست آورده‌اند و در 3 بازی پایانی نیم‌فصل نخست باید در مقابل نساجی مازندران، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان قرار بگیرند که بدون‌تردید تداوم روند هفته‌های گذشته می‌تواند رفته‌رفته نام هوادار را به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی سقوط به لیگ یک مطرح کند.
پیکان هم شرایط نابسامانی دارد، به طوری‌که خودروسازان 9 هفته است که نتوانسته‌اند در لیگ برتر به پیروزی برسند و بعد از کسب 2 پیروزی در 3 مسابقه ابتدایی فصل، سیر نزولی شاگردان مجتبی حسینی آغاز شد و آن‌ها برای فرار از منطقه خطر، 3 بازی دشوار مقابل پرسپولیس، سپاهان و مس رفسنجان را در مقابل خود تا پایان نیم‌فصل نخست می‌بینند، 3 مسابقه‌ای که شکست و ناکامی ‌در آن می‌تواند کار پیکان را برای بقا در لیگ برتر در ادامه فصل بسیار دشوارتر سازد.
*پالس مثبت ملوان برای بقا
ملوان با هدایت مازیار زارع توانسته تیمی ‌متحول‌شده در هفته‌های اخیر خود را نشان بدهد، تیمی‌که نتایج قابل قبول مقابل تراکتور، فولاد و سپاهان گرفت و توانست تنه‌به‌تنه ‌این تیم‌های پرستاره، 5 امتیاز از آن‌ها بگیرد. روند خوب نتیجه‌گیری ملوان در 3 هفته گذشته باعث شده تا ملوانی‌ها از رتبه پانزدهم خود را به رتبه سیزدهم برسانند و ادامه ‌این سیر صعودی می‌تواند خطر سقوط را از قوی سپید دور کند. 3 بازی فوق‌العاده حساس تا پایان نیم‌فصل اول انتظار شاگردان زارع را می‌کشد، ابتدا رویارویی با مس رفسنجان و سپس دوئل با تیم‌های مس کرمان و نفت مسجدسلیمان به عنوان رقبای اصلی ملوان در مسیر بقا در لیگ برتر که کسب 6 امتیاز‌ این 2 مسابقه می‌تواند فراری برق‌آسا را برای ملوانی‌ها از قعر جدول رقم بزند.
*شاگردان «حسین‌خانی» امیدوار به معجزه
مس کرمان در بازگشت دوباره‌اش به سطح اول فوتبال ‌ایران نتوانسته خاطرات خوب گذشته خود را تکرار کند، به طوری‌که مسی‌ها در 10 بازی گذشته فقط یک‌بار برنده شده‌اند و کسب 5 امتیاز از 21 امتیاز ممکن در دیدارهای اخیر باعث شده تا هواداران مس به‌شدت نگران سقوط دوباره تیم‌شان به لیگ یک شوند. شاگردان حسین‌خانی در هفته‌های اخیر با بحران مالی هم مواجه بوده‌اند و باید در 3 بازی آینده، مقابل تیم‌های تراکتور، ملوان و سپاهان قرار بگیرند که 2 تیم در کورس صعود هستند و تیم دیگر برای بقا در لیگ برتر به مانند مس تلاش می‌کند و همین مسئله نشان می‌دهد که تا پایان نیم‌فصل نخست، مسی‌ها برای فاصله گرفتن از قعر جدول باید مأموریتی غیرممکن را پشت سر بگذارند. 
*نفتی‌ها در 2 مسیر مخالف!
صنعت‌نفت آبادان با تغییر سرمربی توانست اولین بردش بعد از 8 هفته را به‌دست بیاورد و ادسون تاوارس موفق شد شروع خوبی در آبادان داشته باشد. شکست دادن نساجی در خانه‌اش باعث دلگرمی‌ هواداران صنعت ‌نفت شد، البته که 3 بازی حساس برابر استقلال تهران، ذوب‌آهن اصفهان و گل‌گهر سیرجان انتظار شاگردان تاوارس را می‌کشد و شاید عیار ‌این سرمربی برزیلی در ‌این 3 مسابقه مشخص شود. البته که تاوارس امیدوار است زودتر فصل نقل‌وانتقالات زمستانی فرا برسد تا او بتواند براساس برنامه‌های خود تیمش را تقویت کند و صنعت ‌نفت را از منطقه قرمز جدول نجات بدهد، همان‌طور که در بازی اول توانست تیمش را از قعر جدول نجات دهد.
نفت مسجدسلیمان کاملاً در مسیر مخالف هم‌نام خود قدم بر می‌دارد، تیمی‌که نه در حوزه فنی توانسته نتایج خوبی بگیرد و نه مدیران باشگاه توانسته‌اند مشکلات مالی- مدیریتی تیم را حل‌وفصل کنند تا یکی از تیم‌های ریشه‌دار فوتبال‌ ایران در مسیر سقوط با تحمل شکست‌های سنگین قدم بردارد. نفتی‌ها در 5 بازی قبلی خود، 17 گل دریافت کرده‌اند و فقط یک امتیاز به‌دست‌ آورده‌اند که ‌این روند خود گویای شرایط نفت مسجدسلیمان است. شاگردان مهاجری که در پایان هفته دوازدهم به قعر جدول سقوط کردند، برای فرار از قعرنشینی مأموریتی شبیه به یک مأموریت غیرممکن تا پایان نیم‌فصل اول در پیش دارند، چون باید در مقابل سپاهان، آلومینیوم اراک و ملوان بندرانزلی قرار بگیرند که کسب امتیاز از ‌این 3 مسابقه کاری بسیار دشوار برای نفتی‌ها به نظر می‌رسد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی