[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

اعتراف تاج و یک سؤال مهم فدراسیون با مخالفان کی روش همراه می‌شود؟ ، روزنامه شیراز نوین

صحبت‌های اخیر مهدی تاج متفاوت با اظهارات گذشته وی بود و ‌این پرسش مطرح می‌شود که آیا او به جمع افرادی پیوسته است که خواهان تغییر در کادر فنی تیم ملی هستند یا خیر.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی تاج‌ این بار به شکلی دیگر درباره نتایج تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2022 قطر صحبت کرد. او در دفعات گذشته سعی می‌کرد با عباراتی نظیر «اگر شانس داشتیم، صعود می‌کردیم»، «تیم ملی تا آخرین دقایق شانس صعود به دور بعدی را داشت و از ‌اینکه نتوانستیم به دور بعدی صعود کنیم، خرسند نیستیم» و ... در مقام دفاع از عملکرد کی‌روش برآید. او حتی در برنامه جنجالی شبکه ورزش نیز کاملاً از عملکرد تیم ملی در جام جهانی 2022 دفاع کرد.
با ‌این حال تاج روز شنبه ادبیات متفاوتی به کار برد و صراحتاً به شکست تیم ملی در جام جهانی قطر اعتراف کرد و گفت: «پذیرفته‌ام که شکست خوردیم و بابتش هم حتماً عذر می‌خواهم. اگرچه عذرخواهی ما در بیانیه فدراسیون را کسی ندید، ولی من و همکارانم با کمال خضوع و فروتنی ‌این کار را انجام داده بودیم. اعتقاد دارم تیم ملی در اوضاع نرمال و طبیعی با ‌این بضاعت باید صعود می‌کرد».
اینکه چه اتفاقی افتاده است که تاج به گونه‌ای دیگر صحبت کرده، یک موضوع است اما موضوع مهم‌تر ‌این است که آیا با ‌این حرف‌ها پروژه عبور از کی‌روش کلید زده شده یا ماجرای دیگری در میان است؟ تردیدی در ‌این موضوع وجود ندارد که مهدی تاج یکی از حامیان اصلی ادامه فعالیت کی‌روش است. اکنون ‌این سؤال به وجود می‌آید که با اعتراف به شکست تیم ملی در جام جهانی، آیا تاج نظرش را تغییر داده است؟
تاج البته در ادامه گفته است: «می‌دانم بحث اصلی ‌این روزهای فوتبال درباره موضوع سرمربی تیم ملی است. از همه می‌خواهم اجازه داده شود در ‌این زمینه بهترین تصمیم را بگیریم. من اطمینان می‌دهم فدراسیون و هیئت رئیسه امانتدار مردم خواهند بود و بهترین تصمیم را خواهند گرفت. هدف ما جبران ‌این نتیجه در جام ملت‌های آسیاست و ان‌شاءالله با در نظر گرفتن همه جوانب و صلاح تیم ملی، تصمیم‌مان را اعلام می‌کنیم‌».
پرسش دیگری که با توجه به‌ این بخش از حرف‌های تاج به وجود می‌آید ‌این است که آیا با کی‌روش امیدی به موفقیت در آینده وجود دارد؟ رئیس فدراسیون اعلام کرده است که «می‌خواهیم در جام ملت‌های آسیا 2023 جبران کنیم» اما آیا ‌این مهم با کی‌روش محقق می‌شود؟ با توجه به عملکرد کی‌روش، بیشتر کارشناسان اعتقاد دارند فوتبال ‌ایران با ‌این مربی آینده روشنی ندارد و از هم‌اکنون می‌توان پیش‌بینی کرد که ‌ایران با کی‌روش در جام ملت‌ها به جایی نخواهد رسید و باید حتماً تغییراتی در رأس تیم ملی صورت بگیرد.
حال ‌این ابهام و سؤال وجود دارد که آیا مهدی تاج و سایر مدیران ارشد فدراسیون به چنین نتیجه‌ای رسیده‌اند؟ آیا قرار است فدراسیون تمرکز خود را روی مربی دیگری بگذارد یا ماجرای دیگری در میان است؟ بیشتر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مخالف ادامه حضور کی‌روش در تیم ملی هستند و باید دید در نهایت فدراسیون در‌ این زمینه به خواست جامعه فوتبال و افکار عمومی ‌احترام می‌گذارد یا خیر.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی