[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چوپان در رؤیای رسیدن به کلمن و آرنولد!، روزنامه شیراز نوین

هادی چوپان بعد از قهرمانی تاریخی خود در مسترالمپیا گفته شاید بتواند مثل آرنولد یا رونی کلمن 7 یا 8 قهرمانی در ‌این رویداد کسب کند. 
به گزارش «ورزش سه»، ستاره ‌این روزهای ورزش ‌ایران یعنی ‌هادی چوپان که در مسترالمپیا به عنوان بالاترین سطح مسابقات حرفه‌ای بدن‌سازی جهان بعد از 4 دوره حضور به عنوان قهرمانی رسید، می‌گوید از 23 سال قبل با رؤیای بالا بردن ساندو(جایزه ویژه قهرمان مسترالمپیا) زندگی کرده و در آخر توانسته در سال 2022 به ‌این آرزوی خود برسد.  
چوپان ملقب به گرگ ‌ایرانی در مصاحبه‌ای جالب دقایقی بعد از قهرمانی در مسترالمپیا گفته: «از 23 سال قبل آرزو داشتم یک روز مسترالمپیا شوم. همیشه دوست داشتم با هنی رامبد کار کنم. وقتی شنیدم یک مربی ‌ایرانی در آمریکا هست و می‌گویند بهترین مربی دنیاست، دوست داشتم با او تمرین کنم. الان هم می‌گویم در ‌این سال‌ها من فقط تمرین کردم و آن چیزی که مرا ساخته، علم بوده. امیدوارم‌ این روزها بازهم تکرار شود.» 
فوق ستاره ‌ایرانی اما در پستی که در صفحه ‌اینستاگرامی ‌خود منتشر کرده، صحبت‌های تأثیرگذاری در خصوص سختی‌هایی که برای رسیدن به آرزویش کشیده، گفته است: «بعد از 23 سال درد، رنج، غم، تهمت، فقر، زحمت، تلاش، هزینه، حرف بد، دیوارهای بلند پر از دردسر، دزدان زندگی، آدم‌های بد نیت و حسود و دوست نماهای خیانتکار اما! با کمک و لطف خداوند، دعای خانواده، دوستان، هواداران خوبم و فدای بهترین دوران زندگیم امروز به آرزوهایم رسیدم و به زندگی درود می‌فرستم.» 
اما نه تنها اولین قهرمانی در المپیا بلکه جایزه 400 هزار دلاری هم ‌هادی چوپان را به انتهای خط نرسانده است. او در پاسخ به ‌این سؤال که می‌خواهد چند ساندوی دیگر را به خانه ببرد، می‌گوید: «شاگردان هنی رامبد 7 تایی می‌شوند!» 
وقتی گزارشگر با تعجب از او می‌پرسد که چرا 7 تا؟، چوپان‌ این گونه پاسخش را می‌دهد: «شاید هم 8 تا!» 
اما ‌هادی چوپان با 35 سال سن چرا به فکر بردن 7 یا 8 عنوان قهرمانی مسترالمپیا است؟ بد نیست نگاهی به کارنامه پرافتخارترین‌های ‌این رویداد بیاندازیم که اخیراً پنجاه و هشتمین دوره خود را سپری کرد. از سال 1965 مسترالمپیا توسط برادران ویدر راه اندازی شد و لاری اسکات معروف به پسر طلایی اولین قهرمان ‌این رقابت‌ها لقب گرفت. جالب است بدانید که نام دو حرکت بدن‌سازی «جلو بازو لاری» و «اسکات» هم از نام اولین قهرمان مسترالمپیا گرفته شده است.  
در طول ‌این سال‌ها با احتساب قهرمانی‌هادی چوپان 17 نفر توانسته‌اند قهرمانی مسترالمپیا را به نام خود ثبت کنند که در صدر آن‌ها «لی هینی» و «رونی کلمن» قرار دارند که هر کدام 8 قهرمانی متوالی را به ارمغان آوردند. در رده بعدی آرنولد افسانه‌ای و فیل هیث با 7 قهرمانی قرار دارند و دوریان یتس که اخیراً توسط یکی از بدن‌سازان آمریکایی با ‌هادی چوپان مقایسه شده بود، 6 قهرمانی متوالی در کارنامه دارد.  
حالا ‌هادی چوپان هم در کنار قهرمانان مطرحی همچون شاون رودن و برندون کوری یک قهرمانی در مسترالمپیا به دست آورده و به فکر افزایش رکورد خود در سال‌های آینده خواهد بود.  
اما اتفاق جالب تر ‌اینجاست که قهرمانان قدیمی‌ مسترالمپیا به هیچ عنوان به اندازه قهرمانان فعلی ‌این رشته جایزه نقدی دریافت نکردند. در ابتدا تا 9 سال جایزه نفر اول مسترالمپیا هزار دلار بوده و به مرور ‌این عدد برای قهرمان به 400 هزار دلار رسیده که البته بخشی از جایزه کلی 1.6 میلیون دلاری برای همه دسته‌های وزنی و رشته‌های مختلف است.  
هادی چوپان از ‌این نظر حتی با یک قهرمانی و دریافت جایزه 400 هزار دلاری به مراتب جایزه بیشتری نسبت به اسطوره‌های ‌این رقابت‌ها برده است. مثلاً آرنولد با 7 قهرمانی فقط 57 هزار دلار جایزه از مسترالمپیا برنده شد. ‌این هم شاید پاداش تمامی ‌سختی‌هایی باشد که‌ هادی چوپان گفته در 23 سال اخیر برای رسیدن به چنین مقامی ‌کشیده است. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی