[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تبیین ایثار در گفت‌وگو با جوانان ، روزنامه شیراز نوین

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس، در پردیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، تشییع و به خاک سپرده شد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، صبح روز سه‌شنبه و همزمان با شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه الزهرا(س)، دانشگاه علوم پزشکی شیراز میزبان یکی از لاله‌های خونین هشت سال دفاع مقدس بود و پیکر پاک شهیدی از خیل کاروان مدافعان وطن، بر دستان مسئولان، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مردم شهیدپرور شیراز و شهر صدرا تشییع و خاک‌سپاری شد.
در این آیین که با حضور پرشور جمع زیادی از مردم و دانشگاهیان برگزار شد، فرماندهی فراجا در فارس با تسلیت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) گفت: به فرموده خداوند در قرآن، شهدا همیشه زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی دریافت می‌کنند. این عزیزان در بین ما حضور دارند و ناظر اعمال ما هستند.
سردار سرتیپ «رهام بخش حبیبی» با گرامیداشت یاد و نام شهدا افزود: شهدا با جان‌فشانی در برابر دشمن، جان خود را فدا کردند تا امروز ما نفس بکشیم؛ شهدا چراغ راه ما هستند تا راه را گم نکنیم و به بیراهه نرویم.
او شهدا را ارمغان آور عزت، سربلندی و سرافرازی برای ما دانست و تأکید کرد: امروزه وظیفه ماست که موضوعات مختلف را واضح و روشن به جوانان انتقال دهیم و به آنان یادآوری کنیم که آرامش امروز ما حاصل ایثار و فداکاری جوانانی است که برای دفاع از وطن از جان خود گذشته اند.
سردار سرتیپ حبیبی اظهار کرد: دشمنان کشور از عزت و بزرگی ایران ترس دارند و بنابراین با تمام توان جنگ جهانی رسانه ای علیه ایران راه اندازی کرده اند و با انتشار مطالب دروغ سعی در تخریب دستاوردها، عزت و افتخار نظام جمهوری اسلامی دارند.
آیین تشییع و خاک‌سپاری شهید گمنام دفاع مقدس با استقبال و گل افشانی کارکنان بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمؤمنین(ع) و کارکنان اورژانس فارس از پیکر مطهر این شهید آغاز شد. اقامه نماز بر پیکر این شهید بزرگوار در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) واقع در پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مداحی و نوحه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های روز سه‌شنبه بود. در ادامه این آیین، پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس با حضور مردم و دانشگاهیان تشییع و در یادمان شهید گمنام واقع در پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به خاک سپرده شد.
این شهید گمنام در عملیات والفجر مقدماتی و در منطقه فکه به کاروان شهدا پیوسته و در زمان شهادت ۱۷ سال داشته است.
این آیین روز ششم دی ۱۴۰۱، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاونان، مدیران ارشد، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مردم شهیدپرور شیراز و شهر صدرا در پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز 
برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی