[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بوروکراسی به فرزندخواندگی رسید ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس، مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در هفدهمین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه که برای اولین بار به میزبانی بهزیستی فارس برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از خدمات بهزیستی فارس به سبب گستردگی خدمات در حوزه‌های مختلف گفت: ما به عنوان متولیان افراد محجور وظیفه رسیدگی به وضعیت آنها را به عهده داریم و لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، قضایی، آموزشی و نظارتی در این خصوص احساس وظیفه و مسئولیت کنند. بحرینی افزود: با توجه به گستردگی مشکلات مربوط به این افراد تا پایان سال جاری مجتمع شوق زندگی با هدف حمایت از گروه‌های آسیب پذیر با همکاری شورای شهر و شهرداری شیراز افتتاح می‌گردد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس تصریح کرد: این مجتمع دارای بخش‌های مختلف جهت پیگیری، شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی است و نمایندگان دستگاه‌ها، شعب دادگاه‌ها، مشاوران، وکلا، بهزیستی، نیروی انتظامی، سمن‌ها، خیران و... در این مجتمع به جهت ارائه خدمات یکپارچه در راستای حمایت از گروه‌های آسیب پذیر مستقر خواهند بود.
بحرینی خاطرنشان کرد: این مجموعه به عنوان یک قرارگاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل خواهد کرد و پروسه شناسایی تا خدمات دهی را به صورت کارشناسی اجرا خواهد نمود و این مهم تنها با کار جمعی و مشترک همه اعضا امکان‌پذیر خواهد شد. در ادامه، محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس ضمن اعلام آمادگی بهزیستی جهت ارائه خدمات در طرح مجتمع شوق زندگی در تشریح عملکرد معاونت‌های تخصصی بهزیستی گفت: بهزیستی سازمانی با گستره وسیعی از خدمات است و با تکیه بر فعالیت ۴ معاونت تخصصی از تولد تا سالمندی خدمت رسانی می‌کند. هوشیار در ادامه با تشریح چالش‌های مراکز نگهداری محجوران تحت نظارت بهزیستی فارس، ضمن تقدیر از همکاری‌ها و مشارکت‌های انجام شده گفت: خدمات رسانی به این افراد نیاز به همکاری و هم افزایی بیشتری دارد. وی خواستار رفع چالش‌های هزینه درمان و محل نگهداری بیماران روانی مجرم که نیاز به درمان‌های بیمارستانی دارند، شد. 
هوشیار در خصوص بررسی فرایند واگذاری سرپرستی کودکان بی سرپرست و روند فرزندپذیری به عنوان دومین دستور کار نشست گفت: بیشتر بودن متقاضیان فرزندخواندگی نسبت به تعداد فرزندان قابل واگذاری در مراکز شبه خانواده بهزیستی از دلایل زمان بر بودن پروسه فرزندخواندگی است و باید در نظر داشت برخی فرزندان بنا به دلایل مختلف قابل واگذاری در پروسه فرزندخواندگی نمی‌باشند. او در ادامه افزود: حدود ۴۰ درصد از فرزندان در مراکز بهزیستی دارای نیازهای ویژه هستند که در پروسه ای یک ماهه قابل واگذاری به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی هستند. مدیرکل بهزیستی فارس هزینه درمان و نیاز به تمهیدات درمانی را از چالش‌های پذیرش فرزندان بی‌سرپرست در مراکز بهزیستی 
عنوان نمود.
هوشیار در پایان گفت: شناسایی افراد محجور اولین و مهم‌ترین مرحله است و پس از آن باید غربالگری، ارجاع و خدمات‌دهی انجام گیرد و با توجه به نوع مهجوریت، نقش خانواده، مؤسسات خیریه، خیران و سازمان‌های مردم نهاد را نباید فراموش کرد. این سازمان‌ها می‌توانند به خصوص در مرحله شناسایی تحقیقات اولیه، مشاوره، حمایت و آگاه‌سازی افراد بزه‌دیده همکاری نمایند. در ادامه این نشست با پیشنهاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس و قول مساعد معاون خدمات شهری شهرداری شیراز، مقرر شد شهرداری شیراز ساختمان موردنیاز جهت تأسیس مجتمع شوق زندگی را 
تأمین نماید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی