[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اگر زمین نداشته باشیم، دستمان بسته است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی- گروه ورزش
مدتی است که تعداد زیادی از اماکن ورزشی استان توسط اداره کل ورزش و جوانان فارس به مزایده گذاشته است و در این میان، قرار گرفتن ورزشگاه‌های بزرگ شهر شیراز در این لیست، باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی 
شده است.
رئیس هیئت فوتبال شیراز یکی از کسانی است که در این باره هشدار می‌دهد و می‌گوید: ما از اداره کل ورزش و جوانان توقع هیچ کمکی نداریم، به جز اینکه نگذارند ورزشگاه‌هایی مثل حافظیه، شهید دستغیب و بعثت از دست متولیان فوتبال خارج شود؛ چون در درازمدت ممکن است باعث جدایی کودکان و نوجوانان از فوتبال شود.
حسینی در این باره توضیح می‌دهد: در حال حاضر ما این زمین‌ها را به صورت رایگان در اختیار تیم‌های کشوری قرار می‌دهیم؛ چون می‌دانیم همه آنها به شکل خصوصی اداره می‌شوند و در ازای مخارجشان، عایدی از فوتبال ندارند. اگر ما هم به آنها کمک نکنیم و مثلاً بخواهیم در ازای در اختیار گذاشتن زمین هم چند میلیون از آنها بگیریم، این موجب دلسردی تیم‌ها شده و ممکن است قید حضور در فوتبال را بزنند.
وی اعتقاد دارد که با سپردن این ورزشگاه‌ها به بخش خصوصی، ممکن است هزینه‌های گزافی به باشگاه‌ها تحمیل شود و آنها مجبور می‌شوند تأمین این هزینه‌ها را به دوش خانواده‌ها بیندازند. همین موضوع هم سبب می‌شود که در مدت کوتاهی، خیلی از خانواده‌ها قید حضور فرزندانشان در میادین ورزشی را بزنند.
حسینی روی موضوع آسیب‌های اجتماعی تأکید ویژه ای دارد و می‌گوید نباید بگذاریم جوانان و نوجوانان از این میادین ورزشی خارج شوند.
مربی پیشین تیم جوانان فجر شهید سپاسی می‌گوید: 27 تیم از استان فارس در لیگ‌های مختلف کشوری حضور دارند و این نشان دهنده پتانسیل بالای فوتبال این استان است. هر هفته چندین تیم از سراسر کشور به میهمانی تیم‌های استان فارس می‌آیند و هیئت فوتبال تا جایی که در توان دارد، سعی می‌کند تیم‌های استان با حداقل هزینه‌ها از رقبای خود میزبانی کنند. در بحث زمین، هتل، ایاب و ذهاب و امکانات دیگر تا جایی که بتوانیم، همه چیز را رایگان در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهیم تا باری از روی دوش مدیران تیم‌ها برداریم؛ اما اگر زمین نداشته باشیم، دستمان 
بسته است.
حسینی می‌گوید نگهداری ورزشگاهی مثل حافظیه ماهیانه حداقل 40میلیون تومان برای هیئت هزینه دارد و اگر این ورزشگاه از اختیار هیئت خارج شود، از نظر مالی برای او و تیمش به صرفه است؛ اما حافظیه یک ورزشگاه ملی است و سپردن آن به بخش خصوصی اشتباه است.
او همچنین از ارگان‌های نظامی توقع دارد که در اجاره دادن زمین‌های در اختیار خود، شرایط را برای تیم‌ها و مدارس فوتبال بهبود بخشیده و در زمینه تعیین قیمت‌ها با فوتبال این شهر همکاری بهتری داشته باشند.
متولی فوتبال شیراز عقیده دارد که با برگزاری منظم و گسترده مسابقات فوتبال پایه در این شهر، آینده روشنی را می‌توان متصور بود؛ به شرطی که تمامی ارگان‌ها در این زمینه کمک کنند. وی گفت: فوتبال شیراز با اینهمه استعداد، می‌تواند صادرکننده بازیکن به کشور باشد و تیم‌ها از همین راه می‌توانند درآمدزایی خیلی خوبی داشته باشند و آینده خود را بسازند. حتی با صحبت‌هایی که با مدیران باشگاه فجر انجام دادیم، قرار شد که این باشگاه دیگر بازیکن سرباز خارج از استان فارس جذب نکند تا به جوانان فوتبالیست این شهر 
کمک شود. 
با توجه به صحبت‌های محمدرضا حسینی، می‌توان به بازگشت فوتبال شیراز به روزهای اوج امیدوار بود و باید دید مدیران اداره ورزش استان چه تصمیمی در خصوص ورزشگاه‌های مهم شیراز خواهند گرفت و بحث واگذاری این اماکن به بخش خصوصی به کجا خواهد انجامید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی