[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

راهنمای کاشت، پرورش و مراقبت از سنبل، روزنامه شیراز نوین

نگهداری از سنبل در زمستان
در مناطقی که زمستان سردی دارند، استفاده از یک لایه ضخیم مالچ روی بستر پیاز ممکن است به پیاز سنبل اجازه دهد تا در زمستان‌های سرد زنده بماند. در مناطقی که زمستان معتدل دارند، هیچ حفاظت زمستانی لازم نیست و اگر سنبل‌ها در جایی هستند که دمای زمستان در آن بالاتر از 60 درجه فارنهایت است، باید پیازها را خارج کنید و قبل از کاشت مجدد آن‌ها را به‌طور مصنوعی سرد کنید یا می‌توانید از رشد سنبل‌های یک ساله صرف نظر کنید و هر پاییز آن‌ها را دوباره بکارید.
چگونه سنبل را شکوفا کنیم؟
پیاز سنبل در بهار به راحتی به خودی خود گل می‌دهد. همان  طور که گفته شد، وقتی شکوفه‌ها ضعیف شد، می‌توانید ساقه‌های گل را زمانی که برگ‌های آن زرد شد ببرید. زمانی که شکوفا شدند دوباره در 10 مرداد الی 9 شهریور آن‌ها را تغذیه تا برای بهار آینده به آن‌ها کمک کنید اما توجه داشته باشید که بیشتر باغبانان لازم می‌دانند که سنبل‌ها را هر دو یا سه سال یک بار دوباره بکارند یا آن‌ها را تقسیم کنند.
مشکلات، آفات و بیماری‌های رایج سنبل
سنبل هم مثل هر گل و گیاه دیگری، درگیر آفات و بیماری‌هایی می‌شود که هر یک راه حلی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.
جوندگان
انواع جوندگان پیاز سنبل را می‌خورند. می‌توانید با ریختن یک مشت شن در چاله کاشت تا حدودی از آن‌ها محافظت یا می‌توانید از آفت کش تجاری استفاده کنید. یک روش ساده‌تر، کاشت آن‌ها با نرگس است که جوندگان تمایل دارند از آن اجتناب کنند
تعداد کمی ‌از بیماری‌های گیاهی سنبل را تحت تأثیر قرار می‌دهند اما، اگر در خاک متراکم که زهکشی خوبی ندارد کاشته شوند ممکن است پیازها پوسیده شوند.
شاخ و برگ خالدار
اگر بعد از ظاهر شدن شاخ و برگ، سرمازدگی دیرهنگام داشته‌اید، برگ‌های سنبل می‌توانند لکه‌های بد شکلی ایجاد کنند. متأسفانه، کار زیادی نمی‌توانید در مورد آن انجام دهید اما، در برخی موارد روی ساقه‌های گل که بعداً ظاهر می‌شوند تأثیر نمی‌گذارد.
گلبرگ‌های شکسته و رگه دار
این می‌تواند توسط ویروس موزاییک ایجاد و همچنین باعث خالدار شدن برگ‌ها شود. گیاهان آلوده باید بیرون آورده شده و دور ریخته شوند. هر ابزاری را که برای این کار استفاده می‌کنید استریل کنید زیرا می‌توانند بیماری را گسترش دهند.
گل‌های کوچک
طبیعی است که سنبل‌ها بعد از فصل شکوفایی، کمتر شکوفه دهند. با تغذیه منظم می‌توانید طول عمر آن‌ها را افزایش دهید. تکثیر گیاهان جدید با تقسیم سنبل‌های بالغ می‌تواند شما را تقریباً برای مدت نامحدودی از داشتن گیاهان گلدار بی‌نیاز نگه دارد.
طول عمر سنبل‌ها چقدر است؟
متأسفانه، پیاز سنبل عمر کوتاهی دارد و احتمالاً تنها سه یا چهار سال دوام خواهد آورد. بسیاری از مردم آن‌ها را یک ساله می‌دانند و به همین دلیل سالانه آن‌ها را تعویض می‌کنند.
آیا می‌توان سنبل را در داخل خانه پرورش داد؟
اگر سنبل را در داخل گلدان می‌کارید تا زودتر شکوفه‌دهی کند یا باید پیازهای از پیش منجمد شده بخرید یا خودتان آن‌ها را در یخچال یا مکان‌های سرد دیگری منجمد کنید سپس آن‌ها را در شن قرار دهید تا زمانی که شکوفه دهند.پس از شکوفه دادن، پیازهای سنبل داخلی معمولاً دور ریخته می‌شوند اما، اگر حیوانات خانگی دارید که پیازها را بیرون می‌کشند، انتخاب خوبی برای داخل خانه نیستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی