[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

گل‌گهر صفر - پرسپولیس ۲ «بنزین سبز» در باک پرسپولیس، روزنامه شیراز نوین

بازی جذاب گل‌گهر و پرسپولیس در روز درخشش بیرانوند با گل‌های زیبای محمد عمری و سینا اسدبیگی به سود سرخ‌پوشان به پایان رسید.
به گزارش «ورزش سه»، در چهارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر، گل‌گهر سیرجان که یکی از تیم‌های مدعی لیگ امسال است، میزبان پرسپولیس بود. این دیدار با توجه به وضعیت جدول برای تعیین صدرنشین بسیار حساس بود. اوضاع در این بازی در دقایق ابتدایی به سود گل‌گهری‌ها پیش می‌رفت و داور برخورد علی نعمتی با مرتضی تبریزی در دقیقه ۸ را پنالتی تشخیص داد، اما این علیرضا بیرانوند بود که با مهار پنالتی پورعلی، سرنوشت بازی را تغییر داد. 
در ادامه نیمه اول موقعیت‌های دو تیم راهی به دروازه‌ها پیدا نکرد و بازی با نتیجه صفر- صفر در نیمه نخست به پایان رسید. در نیمه دوم اما این پرسپولیس بود که روی حرکت و شوت زیبای محمد عمری، بازیکن جوان خود در دقیقه ۵۰ پیش افتاد. در ادامه گل‌گهری‌ها با تعویض‌های‌ هجومی‌شان سعی داشتند به بازی برگردند، اما بازیکنان پرسپولیس به خوبی جریان بازی را اداره کردند و جایی که شاگردان قلعه‌نویی فکرش را هم نمی‌کردند، با شوت از راه دور بی‌نظیر سینا اسدبیگی مواجه شده و برای دومین بار دروازه‌شان را باز شده دیدند.
گل‌گهر برای جبران گل‌های خورده با احتساب وقت‌های تلف شده ۱۶ دقیقه وقت داشتند و موقعیت‌های خوبی را هم خلق کردند، اما روز خوب بیرانوند و بی دقتی مهاجمان گل گهر سبب شد دروازه پرسپولیس بسته بماند.
پرسپولیس با این برد ۲۹ امتیازی شد و یکی از حریفان مستقیم خود را برای صدرنشینی شکست داد و در هفته باخت سپاهان و توقف استقلال با دو امتیاز اختلاف صدرنشین شد و اجازه نداد صدرنشینی آبی‌ها بیش از یک روز طول 
بکشد.
داور: امیرسامان سلطانی/ کمک‌ها: فرهاد مروجی و محمد عطایی؛ داور چهارم: ایمان کهیش/ ناظر داوری: محمدرضا فلاح.
گل‌گهر سیرجان: محسن فروزان، مسیح زاهدی، آرمین سهرابیان، مهدی تیکدری، شایان مصلح (۴۶- علیرضا آرتا)، امین پورعلی (۵۷- محمد خدابنده‌لو)، علیرضا علیزاده، علی اصغر عاشوری (۵۷- اریک بایناما)، رضا شکاری (۴۶- امین قاسمی نژاد)، مرتضی تبریزی(۷۲- یونس شاکری) و کی‌روش استنلی.
سرمربی: امیر قلعه‌نویی
پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر (۴۰- وحدت حنانوف)، علی نعمتی، میلاد سرلک، سینا اسدبیگی( ۸۴- کمال کامیابی‌نیا)، سعید صادقی ( ۲+۹۰- حامد پاکدل)، مهدی ترابی (۸۴- فرشاد فرجی)، وحید امیری و محمد عمری( ۸۴- علیرضا خدادادی).
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
- اخطارها: گل گهر: رضا شکاری (14)، شایان مصلح (۳۶)، امین قاسمی نژاد (۶۰)، علیرضا علیزاده (۶۸)، پرسپولیس: سینا اسد بیگی (۲۶)
شرح گل
گل‌گهر صفر - پرسپولیس یک (دقیقه ۵۰: محمد عمری): عمری، بازیکن جوان سرخ‌ها روی پاس مهدی ترابی توپ را از روی خط محوطه جریمه به سمت دروازه گل‌گهر شوت زد و تور دروازه محسن فروزان را به لرزه درآورد تا اینگونه جواب اعتماد گل‌محمدی را بدهد.
گل‌گهر صفر - پرسپولیس دو ( دقیقه ۷۹: سینا اسد بیگی): پرسپولیس توسط حنانوف صاحب ضربه کرنر شد و ترابی پشت توپ ایستاد. سانتر تند و تیز مهدی ترابی توسط اریک بایناما برگشت داده شد و سینا اسدبیگی با یک شوت محکم و سر ضرب از پشت محوطه به زیبایی هرچه تمام‌تر دروازه گل‌گهر را باز کرد.
لحظات حساس
دقیقه 8: ضربه سر کی‌روش استنلی به محوطه جریمه پرسپولیس آمد که قبل از رسیدن توپ به مرتضی تبریزی، علی نعمتی روی او مرتکب خطا شد تا سلطانی داور مسابقه پس از اعلام کمک اول خود نقطه پنالتی را نشان بدهد.
دقیقه 9: امین پورعلی فرصت عالی به دست آمده برای گل‌گهر از روی نقطه پنالتی را هدر داد و شوت او را بیرانوند با شیرجه زیبا به سمت چپ دفع کرد و توپ هم پس از برخورد به تیرک عمودی دروازه پرسپولیس دور شد.
دقیقه 15: ضربه ایستگاهی ترابی به قصد باز کردن دروازه گل‌گهر را محسن فروزان جمع کرد.
دقیقه 16: شوت عجیب امین پورعلی از سمت راست زمین را بیرانوند به راحتی در اختیار گرفت.
دقیقه ۱۸: ارسال خوب ترابی از روی ضربه ایستگاهی توسط آرمین سهرابیان دفع شد.
دقیقه ۲۱: فرصت عالی برای پرسپولیس از روی نقطه کرنر که ضربه سر گولسیانی با مهار فروزان از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۳۵: شایان مصلح در محوطه جریمه پرسپولیس با اسماعیلی‌فر برخورد کرد و داور این بار نه تنها پنالتی نگرفت، بلکه مدافع گل‌گهر را با کارت زرد جریمه کرد.
دقیقه ۴۳: ارسال خطرناک ترابی به امیری رسید و با دخالت مدافع گل‌گهر توپ راهی کرنر شد.
دقیقه ۶۹: ارسال خطرناک ترابی توسط مدافعین گل گهر به کرنر فرستاده شد.
دقیقه ۹۰: ضربه ایستگاهی سهرابیان به دیوار دفاعی خورد و در یک رفت و برگشت توپ به امین قاسمی‌نژاد رسید و ضربه او هم بی ثمر به بیرون رفت.
دقیقه ۱+۹۰: حرکت خوب تیکدری با شوت محکم او همراه شد اما بیرانوند با یک سوپرواکنش توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه ۵+۹۰: شوت امین قاسمی‌نژاد با فاصله اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی