[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آمار باورنکردنی ستاره استقلال! ، روزنامه شیراز نوین

ورزش 3/ اگر چه استقلال با بازی انتقادی در برابر مس رفسنجان به صدر جدول رده بندی لیگ برتر رفت اما به قول مهدی مهدی‌پور استقلال با ‌این دست فرمان به جایی نمی‌رسد.
اگر بازی با صنعت نفت را کنار بگذاریم، باید بگوییم استقلال در‌ ایجاد موقعیت یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر است و در بازی دربی هم دیدید، استقلال جدا از دو گلی که به ثمر رساند، موقعیت‌های خوب دیگری را هم ‌ایجاد کرد. اما هم‌زمان با‌ اینکه استقلال در ایجاد موقعیت یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر به‌شمار می‌رود، در استفاده از موقعیت یکی از تیم‌های ضعیف لیگ برتر است. استقلال در 14 بازی 15 گل زده. آمار گل زده ‌این تیم کمی ‌بیش از یک گل است که آمار قابل دفاعی نیست، به خصوص که برخی از گل‌های تیم استقلال از روی نقطه پنالتی توسط کوین یامگا به ثمر رسیده و زننده یکی از گل‌ها هم مدافع حریف (ذوب آهن - قریشی) بوده است. اگر گل به خودی را کنار بگذاریم استقلال در 14 بازی 14 گل زده! یعنی هر بازی یک گل!
این به عملکرد مردان تهاجمی ‌استقلال بر می‌گردد. یکی از ‌این‌ها مهدی قایدی است. او در 14 بازی در حالی که فرصت‌های زیادی برای بازی به دست آورده و در بیشتر بازی‌های یکی از مردان کلیدی ریکاردو ساپینتو بوده تنها یک گل زده است. در هفته دوم و در برابر ملوان. مسابقه‌ای که با نتیجه 3-1 به سود تیم استقلال خاتمه یافت و بعد از آن مهدی قایدی موفق به گلزنی نشد. در حالی که مهدی قایدی در آخرین حضور در استقلال به همراه شیخ دیاباته یک زوج خطرناک را تشکیل داده بود. در فصلی که گل‌های زیادی به ثمر رساند و به عنوان بهترین پاسور لیگ برتر هم مطرح شده بود. ‌این همه افت در عملکرد گواه ‌این مدعاست که به طور حتم کارلوس کی روش برای خط زدن ‌این بازیکن دلیل قانع کننده‌ای داشته است و از سویی ‌این عملکرد نمی‌تواند موجب دعوت دوباره از ‌این بازیکن به اردوی تیم ملی شود.
افت فنی که شاید نشأت گرفته از مسائل روحی و روانی باشد که در همه تیم‌ها وجود دارد و بقیه بازیکنان بزرگ را هم می‌گیرد و گریزی از آن نیست. آنچه که مسلم است مهدی قایدی خلق موقعیت و گلزنی یادش نرفته است و در صورتی که به خود بیاید، می‌تواند تبدیل به همان مهدی قایدی شود که او و همه انتظار دارند. شاید اکنون هم در خیلی از بازی‌ها حرکات خوبی از مهدی می‌بینیم، حرکاتی که منجر به برهم زدن نظم خط دفاعی حریف می‌شود اما اگر ‌این حرکات منجر به ‌ایجاد موقعیت یا گلزنی برای استقلال نشود، فایده‌ای نخواهد داشت. وقت آن رسیده که مهدی قایدی دوباره به همان بازیکنی تبدیل شود که همه انتظارش را دارند، به خصوص که در یک چشم به هم زدن سرمربی تیم ملی انتخاب و اردوی تیم ملی به بهانه جام ملت‌های آسیا آغاز می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی