[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیسی: اغتشاش جلوه فتنه دشمن است، روزنامه شیراز نوین

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اغتشاش‌ها و آشوب‌های اخیر از جلوه‌های فتنه دشمن است، تأکید کرد که این جامعه اجازه نخواهد داد دوباره نظام سلطه بر سرنوشتش مسلط شود.
به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در آیین پاسداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار با استناد به آیه شریفه ای که در آن آمده سوگند به قلم، بر این نکته که مسطور (نوشته) باید موجب هدایت انسان و ارتقای نسل‌ها باشد، تأکید کرد و گفت: مسطور باید باعث هدایت و ارتقای انسان، علم و دانش و ارتقای فکری نسل‌ها و عصرها باشد.
وی تأکید کرد که آنچه برای یک مسطور مهم است، مفید و نافع بودن است. رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: مدیریت کتاب مسئله مهمی است، تألیف کتاب مهم است، مؤلف کتاب بسیار اهمیت دارد، چاپ و نشر کتاب مهم است و کتاب‌خوانی و کتابداری هر دو مهم است.
وی افزود: برخی فکر می‌کنند کتابداری صرفاً دانستن نام کتاب‌ها و طبقه‌بندی آن‌هاست، اینطور نیست؛ بلکه کتابداری دانشی بسیار مهم است. رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: جایی که کتابداری به عنوان یک علم، توانسته کتابخانه را مدیریت کند، کتاب‌ها برای عصرها و نسل‌ها باقی مانده ‌است. وی در بخشی از سخنانش گفت: به اهالی کتاب توصیه می‌کنم در آنچه انجام شده و آنچه باید از این بعد انجام گیرد، بازنگری کنند. رئیسی یادآور شد که قشر فرهیخته کتابدار که اکثراً از بانوان کشور هستند، حتماً باید مورد حمایت قرار گیرند.
وی با بیان اینکه از معیارهای مهم میزان رشد فرهنگی یک کشور توجه به کتابخانه‌های عمومی است، گفت: نشاط اجتماعی، امید به زندگی و شادمانی مردم در توجه به کتاب و کتاب‌خوانی است.
وی در ادامه به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: امام‌جمعه قائم‌شهر که پدر دو شهید است، می‌گفت خرج دامادی فرزندان شهیدش را هزینه‌ ساخت کتابخانه کرده ‌است. او با هزینه خودش در جویبار کتابخانه‌ای را وقف کرد و بهترین کار ممکن را ساخت کتابخانه دانست. رئیس جمهور با بیان اینکه فقدان کتاب در سبد خرید خانوارها به خاطر قیمت آن مسئله مهمی است، تصریح کرد: از کارهای مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد دسترسی آسان به کتاب از طریق کتابخانه‌های عمومی و دیجیتال است. کتاب‌خوانی برای جامعه ما ضروری است و باید برای آن برنامه‌ریزی جدی و روزانه انجام شود. رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه اغتشاش‌ها و آشوب‌های اخیر از جلوه‌های فتنه دشمن است، گفت: ببینیم دشمن با آنهایی که فکر می‌کردند می‌خواهد نجاتشان دهد، چگونه رفتار کرد. اینها به نام آزادی و توجه به حقوق انسان‌ها بسیاری از جوامع را به‌هم ریختند. وی تأکید کرد: نظام سلطه بهمن ۵۷ از این کشور بیرون رانده شد. این جامعه اجازه نخواهد داد دوباره نظام سلطه بر سرنوشتش مسلط شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی