[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

صادرات صنعت مس ۵ برابر می‌شود، روزنامه شیراز نوین

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور جبران عقب ماندگی‌ها در حوزه مس، ۱۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام خواهد شد که موجب می‌شود صادرات در این حوزه از حدود ۱.۷ میلیارد کنونی به بیش از ۱۰ میلیارد دلار در پنج سال آینده افزایش یابد.
به گزارش ایسنا، طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدرضا فاطمی ‌امین گفت: هم اکنون حدود ۲۸۰ هزار تن تولید کاتد مس داریم که بنا داریم این میزان را به بالای یک میلیون تن برسانیم؛ برای رسیدن به این هدف هم برنامه افزایش ۷۵۰ هزار تنی تولید را از تابستان امسال آغاز کردیم که ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد و تا سال ۱۴۰۶ به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد.
همچنین طبق اعلام وزارتخانه مذکور، علی رستمی-مدیرعامل شرکت ملی مس ایران- در نشست شورای معاونان، بر اهتمام به اجرای طرح‌های توسعه و تأمین ماشین آلات معدنی در راستای تحقق هدف دستیابی به تولید یک میلیون تن کاتد مس تا سال ۱۴۰۶، رسیدگی به ایجاد زیر ساخت‌های تأمین برق اضطراری با جدیت بیشتر و استقرار نظام ۵S در مجتمع‌های تولیدی تأکید کرد.
وی با توجه به مطالبه و تأکید وزیر صمت در زمینه توریسم صنعتی، خواستار تهیه و ارائه گزارش جامعی از بازدیدها و ارزیابی اقشار و گروه‌های مختلف در خصوص صنعت مس و دستاوردهای آن شد.
گفتنی است، در جلسه شورای معاونان شرکت ملی مس، گزارش روند اخذ مجوز نخستین CVC کشور توسط شرکت ملی صنایع مس ایران و برنامه‌های آتی ارائه و مقرر شد با استفاده از ظرفیت این صندوق تعامل با مجموعه‌های دانش بنیان، نوآور و فناور افزایش یافته و تحقق نخستین معدن هوشمند تسهیل شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی