[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

رئیس قوه قضائیه: شهید سلیمانی در بسیاری از کشورها و حتی بین غیرمسلمانان وحدت ایجاد کرد، روزنامه شیراز نوین

رئیس قوه قضائیه گفت: حاج قاسم شجاعت، مدیریت، تدبیر و ازخودگذشتگی داشت، اما اینها همه ویژگی‌های او نیست؛ آنچه ایشان را از مرزهای فیزیکی خارج کرد و از جریان‌ها و مرزبندی‌های ما انسان‌های معمولی فراتر برد و بر دل‌ها نفوذ کرد، تعبد، تشرع و معنویت بود.
یه گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح دیروز ۱۲ دی ماه در همایش تقریب، روحانیت و مقاومت به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مصلای امام علی(ع) کرمان با تسلیت به ملت ایران و کرمان و همه جبهه مقاومت اظهار کرد: همه انسان‌هایی که آمدند و رفتند و همه ما و بعد از ما، مسیری را می‌رویم که بدون استثنا است و انسان در مدت‌زمان معینی در دنیا زیستی می‌کند و از دنیا می‌رود.
وی افزود: مهم این است در فرصت زمانی که در دنیا هستیم، چگونه زیست می‌کنیم و می‌میریم و بعد از آن در دنیای باقی چگونه خواهیم بود. ایمان و عمل صالح بسیار مورد تأکید قرآن کریم است و چقدر این دو عبارت در قرآن تکرار شده و برای کسانی که ایمان می‌آورند و عمل صالح انجام می‌دهند، خداوند چه عاقبت و جایگاهی را در نظر گرفته و چه عزت و شرفی را در این دنیا برایشان مقرر داشته است.
محسنی اژه ای بیان کرد: به تعبیر سردار عزیزمان، زیرک‌ترین افراد کسانی هستند که در این فرصت بیشترین متاع را برای دنیای بعدی به دست می‌آورند.
رئیس قوه قضائیه افزود: هرکس برای خدا قیام کرد، حرف زد، نوشت و عمل کرد، خدا هم پشت سر اوست و هرکس خدا پشت سرش بیاید، شکست ناپذیر است. ممکن است یک نفر باشد، اما دنیا را تکان می‌دهد و قدرتمندان طاغوتی را از عرش به فرش می‌کشاند.
محسنی اژه ای اظهار کرد: می‌بینیم شهدای ما و سردار سلیمانی با پیروی از مکتب جمهوری اسلامی که بنیان‌گذارش امام بود و پیروی که از رهبر انقلاب داشتند، یک تنه چه کردند.
رئیس قوه قضائیه بیان کرد: حاج قاسم شجاعت، مدیریت، تدبیر و ازخودگذشتگی داشت اما اینها همه ویژگی‌های او نیست. آنچه ایشان را از مرزهای فیزیکی خارج کرد و از جریان‌ها و مرزبندی‌های ما انسان‌های معمولی فراتر برد و بر دل‌ها نفوذ کرد، تعبد، تشرع و معنویت بود. شهید سلیمانی دل به خدا داد.
وی افزود: آمریکا تصریح می‌کند خطرناک‌ترین دشمن من ژنرال سلیمانی است. مأمور سابق سیا رسماً مصاحبه می‌کند و می‌گوید «دشمن من و دشمن ما قدرتمند، توانا و شایسته است و خوب بلد است بازی خود را چگونه اداره کند و کار ما کار سختی است». دشمن در میدان جنگ نظامی اینگونه از شهید سلیمانی سخن می‌گوید. سیستم اطلاعاتی از اقدامات ضداطلاعاتی او متعجب می‌شود.
محسنی اژه ای تصریح کرد: اسرائیل غاصب با حمایت شیطان بزرگ آمریکا و سایر طاغوتچه‌ها مدت‌ها و سال‌ها تلاش و کار اطلاعاتی کرد که به زعم خود همه مراکز حزب الله لبنان را شناسایی و با یک عملیات غافلگیرانه، ۲۰۰ نقطه ای که هدف قرار داده را بزند و حزب‌الله را از بین ببرد، اما سربازان درس آموز مکتب اسلام و قرآن به ‌گونه‌ دیگری تدبیر می‌کنند و می‌بینیم نقشه شیطانیان نقش بر آب شد.
رئیس قوه قضائیه گفت: شهید سلیمانی اینگونه نبود که در جنگ، خدا، شرع و رهبری را فراموش کند و در لحظاتی که در نهایت زیر آتش دشمن به سر می‌برند، به خدا توجه دارند و دقت دارد در مقابل همین دشمن می‌شود یکی از افراد آنها را هدایت کرد؟ و به گونه ای علیه دشمن آتش افروخت که یک نفر بیگانه آسیب نبیند و همین کار را می‌کند.
وی افزود: آمریکا تلاش کرد و پول‌هایی خرج کرد و همه شیاطین سیا را به کار گرفت تا ببینند در مقابل حزب الله و اسلام چه کنند؛ داعش را به وجود آورد و بسیاری از جوانان را فریب دادند و جریانی ساختند تا چند هدف را تعقیب کنند؛ نخست اینکه جلوی اسلام نابی که با وحدت همه مسلمین و شیعه دارد یکپارچه می‌شود و نظام اسلامی که در ایران به پا شده را بگیرند.
رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: جوانان خوش فهم و مسلمان کشورهای مختلف از اهل سنت و تشیع دریافتند توطئه عجیبی است و چیزی که به نام اسلام و حکومت اسلامی علم کرده اند، با این انگیزه و فهم از اسلام ارائه بدهند، مسئله خطرناکی است و همه دست به دست هم دادند و سردار سلیمانی، سرباز اسلام شد و سربازهای دیگر در نقاط مختلف منطقه و جهان در مقابل داعش ایستادند.
وی افزود: چه کسی می‌تواند جمعیتی از کشورها، مذاهب و ملیت‌های مختلف را جمع کرده و مدیریت نماید و این وحدت و انسجام را به وجود بیاورد؟ اینها جنود خداوند هستند و این مسئله طبیعی نیست.
 محسنی اژه ای بیان کرد: آنها برای خدا تلاش کردند و خداوند آن‌ها را در دل‌های همه جای داد و داعش شکست خورد و بلکه آمریکا و اهداف و راهبردهایش شکست خورد.
وی اظهار کرد: ۷تریلیون دلار در منطقه خرج کردند تا بتوانند قدرت شیطانی آمریکا را در منطقه توسعه بدهند و این شکستی را که صهیونیست‌ها در جنگ ۳۳روزه لبنان و ۲۲روزه فلسطین خوردند، ترمیم بکنند.
رئیس قوه قضائیه گفت: این داعش نبود که در سوریه، عراق و جای دیگر شکست خورد؛ این آمریکا بود که شکست خورد و همه پشتیبانان داعش شکست خوردند.
وی در ادامه بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی بهترین عاملی بود که وحدت را در بسیاری از کشورها و نه فقط در منطقه بین شیعه و سنی، بین بسیاری از موحدان و حتی غیرمسلمانان ایجاد کرد.
محسنی اژه ای تصریح کرد: حاج قاسم با علمای شیعه و اهل سنت ایران، عراق، سوریه، لبنان، پاکستان و افغانستان ارتباط و 
مکاتبه داشت.
وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به شهید سلیمانی میدان داد و از او پشتیبانی کرد تا توانست این میادین را فتح کند و اسلام، انسان‌های بزرگ تربیت می‌کند و افراد تربیت شده مکتب قرآن و اهل بیت(ع)، دین خدا و مردم را یاری می‌کنند.
رئیس قوه قضائیه گفت: شهید سلیمانی به حمایت از مظلوم برخاست که هم شیعه، هم سنی و هم غیرمسلمان در فلسطین که زیر چکمه‌های صهیونیست له شده و از خانه و کاشانه آواره شده و اسیر شده اند، به فریاد مظلوم رسیده و نه در فلسطین، بلکه در هر گوشه‌ای از جهان که احساس کند مظلومی هست و بتوانند، به یاری و کمک او برمی‌خیزند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه زبان ما از توصیف شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس قاصر است، تصریح کرد: وظیفه ما امروز این است که مانند آنها زندگی کنیم. شهید سلیمانی یار انقلاب و دلسوخته مردم، نظام و رهبری بود و همانطور که دشمن یک جنگ ترکیبی داشت، حاج قاسم در همه صحنه‌ها به عنوان فرمانده سپاه قدس 
عمل می‌کرد.
محسنی اژه ای اظهار کرد: شهید سلیمانی کار فرهنگی، اجتماعی، رسانه ای، اطلاعاتی و نظامی به فنون مختلف می‌کرد. در جنگ‌های کلاسیک وارد می‌شد و در مقابل دشمن سخت و در مقابل مردم خودش بسیار متواضع و مهربان بود و این وصف را از پیامبر برده بود که «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» بود.
وی گفت: جایی که احساس می‌کرد از مظلوم دفاع بکند، دفاع می‌کرد و امروز دشمن بعد از شهادت سلیمانی هم می‌ترسد؛ زیرا می‌داند شهید سلیمانی‌ها به وجود می‌آیند و می‌بیند جمعیت تشییع کنندگان او و این همه عشق و علاقه را و در سومین سال شهادت او پویش‌های متفاوت به وجود می‌آید و می‌بینیم امسال کار فرهنگی، اجتماعی، فرهنگی، جهادی و خدمت رسانی به مردم بیشتر می‌شود.
رئیس قوه قضائیه بیان کرد: هر چه درمورد شهدا و شهید سلیمانی بگوییم کم گفتیم و آنچه امروز اهمیت زیای دارد، شناخت نقشه‌های دشمن است و دشمنان ما حقیقتاً احمق هستند و دست به کارهایی می‌زنند که زود خودشان را لو می‌دهند؛ اما ترفندهای مختلفی برای جدایی مردم به کار می‌گیرند. ایجاد اختلاف و نفاق در سطوح مردم به ویژه در بین علما را دشمن دنبال می‌کند اما بحمدالله مردم ما بیدار هستند. وی افزود: در سه ماه اخیر دشمن خیلی تلاش کرد، اما در این معرکه هم به هدف خود نرسید و نخواهد رسید و مردم هوشیار هستند و دستگاه‌های ما در میدان هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی