[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قالیباف: انتقال کاربران به‌صورت دستوری امکان‌پذیر نیست، روزنامه شیراز نوین

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کوچ کاربران باید توأم با تسهیلگری و انگیزه باشد، گفت: انتقال مردم از یک پلتفرم خارجی به پلتفرم داخلی به صورت دستوری امکان پذیر نیست.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محمدباقر قالیباف در نشست علنی دیروز (سه شنبه، ۲۴ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی پس از بررسی سؤال مجتبی رضاخواه از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و پلتفرم‌های داخلی خطاب به وزیر ارتباطات، گفت: امروز در حوزه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها باید به دو موضوع دقت کنیم؛ بدون شک امروز مهم‌ترین خواسته و توقع مردم ما، مجلس، دولت و همه از جنابعالی این است که یک پلتفرمی در حوزه شبکه اجتماعی داشته باشند که پرسرعت و ارزان باشد. در حال حاضر برخی اوقات هزینه اینترنت در حوزه شبکه‌های داخلی با قیمت‌ها در بخش خارجی برابر است. باید این مزیت‌ها را شما ایجاد کنید.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همانگونه که اشاره شد، کسب و کار بسیار مهم است. باید به امنیت و تضمین امنیت در این حوزه توجه کرد. اخیراً نیز بر اساس فتوای حضرت آقا، رئیس محترم قوه قضائیه به همه دستگاه‌های نظارتی در این بخش، بخش‌نامه را ابلاغ کردند.
وی ادامه داد: انتقال کاربران از یک پلتفرم خارجی به پلتفرم داخلی به صورت دستوری امکان پذیر نیست و این انتقال باید به صورت کوچ که توأم با تسهیلگری و انگیزه است، انجام شود که امروز این تسهیلگری و انتقال را کم می‌بینیم؛ یعنی برخی دستگاه‌ها موانعی می‌گذارند که سزاوار نیست و باید رفع شوند.
رئیس قوه مقننه کشورمان افزود: مطمئناً اگر این پلتفرم‌ها سرعت و امنیت شخصی داشته باشند، همه ما می‌خواهیم که یک پلتفرم داخلی این کار را انجام دهد. وی تصریح کرد: نکته دوم مربوط به پیام رسان است؛ بخشی از کار‌های ما به پیام رسانی نیاز دارد که دسترسی بخش خارجی نیز داشته باشد؛ به طور مثال حوزه علم و دانش ما، دانشگاه ما، دانشجوی ما، تجار ما و آن‌هایی که کار بخش اداری انجام می‌دهند، که باید به این بخش حوزه پیام رسان نیز تسلط داشته باشیم و آن را 
دنبال کنیم. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم پلتفرم داخلی همانگونه که خواست همه مردم است و آقای رضاخواه نیز سؤال خود را که سؤال بیش از ۷۰ نفر نمایندگان بود، مطرح کردند، با انگیزه و تسهیلگری شرایط را برای کوچ کردن فراهم کند که ان‌شاءالله مردم به زحمت نیفتند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی