[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تاجیکستانی‌ها گردشگران فارس می‌شوند ، روزنامه شیراز نوین

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از هماهنگی برای اعزام فم تور از صنوف بخش گردشگری این استان به تاجیکستان و سایر کشورهای فارسی زبان در راستای تسهیلگری برای معرفی توانمندی‌ها خبر داد.
محمد فرخ‌زاده چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه در دیدار با کاردار سفارت تاجیکستان در ایران، با تأکید بر اهمیت اتحاد استراتژیک بر مبنای اشتراک فرهنگ و زبان بین کشورهای فارسی‌زبان، خواستار اقدام عملی در حوزه تقویت روابط ایران و تاجیکستان به ویژه با استان فارس شد.
معاون استاندار فارس پیشنهاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان فارس در تاجیکستان در حوزه صنعت، گردشگری، معدن، نفت، گاز، پتروشیمی، آب، کشاورزی، طب سنتی، پزشکی، تجهیزات دارویی و حوزه فرهنگی را مطرح کرد. 
جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری همچنین از هماهنگی برای اعزام فم تور به تاجیکستان و سایر کشورهای فارسی زبان در راستای تسهیلگری برای جذب گردشگر توسط صنوف گردشگری استان فارس خبر داد. فرخ‌زاده همچنین با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان فارس در حوزه‌های مختلف، بر لزوم تهیه فهرستی از نیازمندی‌های کشور تاجیکستان برای واردات تأکید، و ابراز امیدواری کرد که این اقدامات بر تقویت روابط دو کشور بیش از گذشته اثرگذار باشد. در این دیدار معروف عبدالرحمان، کاردار سفارت تاجیکستان با اشاره به تاریخ شش‌هزارساله فارسی‌زبانان و تأکید بر سی‌ساله شدن روابط دیپلماتیک بین دو کشور خاطرنشان کرد: ایران اولین کشوری است که ما را پس از استقلال به رسمیت شناخت و مردم تاجیکستان علاقه زیادی به این روابط دوسویه دارند.
او همچنین با اشاره به هم زبانی دو کشور گفت: سفرهای ما بر مبنای شناخت یکدیگر کم است و لازم است برای تقویت روابط دو کشور سفرهای بیشتری انجام و جاذبه‌های فوق العاده فارس مورد بازدید هم‌وطنان تاجیک قرار بگیرد.
در پایان این دیدار، مقرر شد کاردار تاجیکستان با معرفی تیم اعزامی خود به ایران و نیز معرفی هیئت اعزامی استان فارس به تاجیکستان مقدمات عقد قراردادهای دوجانبه میان فارس و تاجیکستان را فراهم کند. همچنین مقرر شد کاردار سفارت تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران با معرفی نماینده ویژه خود برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان فارس در تاجیکستان مقدمات این سفر را فراهم کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی