[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مترو دچار کاهش ارزش اقتصادی نشود، روزنامه شیراز نوین

نشست اعضای اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور به میزبانی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز و حضور شهردار و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری این کلان‌شهر برگزار شد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، نشست اعضای اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور به میزبانی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز و حضور شهردار و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری این کلان‌شهر برگزار شد.
شهردار شیراز در این نشست که موضوعات مختلف با هدف تقویت شبکه ریلی کلان‌شهرهای کشور موردبررسی قرار گرفت، به مدیریت صحیح و استفاده درست از منابع اشاره و اظهار کرد: باید لزوم ایجاد و توسعه قطار شهری را در شهرهای مختلف موردبررسی قرار داد؛ چراکه عدم نیازسنجی صحیح و اصرار بر انجام و زمان طولانی بهره‌برداری از آن منجر به کاهش ارزش اقتصادی می‌شود.
محمدحسن اسدی که مقولات مختلف مدیریت شهری را در زمینه حمل‌ونقل ریلی در سطح کشور از نظر توسعه و ایمنی خطوط را مورد پایش و تحلیل قرار می‌داد، افق ده‌ساله کلان‌شهر شیراز را نیز در توسعه خطوط ریلی و دسترسی به حرم حضرت شاهچراغ(ع) تشریح کرد.
او همچنین با بررسی اقتصاد شهری و پیشبرد امور گفت: شهرداری‌ها پیش ‌از این تنها نهاد خدمات رسان بودند، اما امروز جایگاه آن‌ها به نهاد اجتماعی و تخصصی رسیده که در این ساختار نقش اقتصاد شهری از اهمیت بسزایی برخوردار است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه نگاه ما در حوزه حمل‌ونقل در کلان‌شهر شیراز به‌عنوان پیشران توسعه در همه ابعاد است، گفت: نخستین گام تهیه طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک کلان‌شهر شیراز با افق ۱۴۰۹ در دو مرحله بوده که به تأیید وزارت کشور رسیده و مرحله سوم نیز به‌‌تازگی در شورای ترافیک استان فارس به تصویب رسید و اکنون در وزارت کشور مطرح است. به گفته هادی شه‌دوست شیرازی، اگر قرار است اتفاقی در شهرهایمان رقم بزنیم، باید نگاه مدیریت کلانِ شهری و مجموعه‌های کشوری به حوزه حمل‌ونقل و به‌ویژه حمل‌ونقل پاک متفاوت باشد. او به استفاده از ظرفیت‌های مختلف کلان‌شهرها با تکیه ‌بر دانش‌های بومی تأکید کرد. رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز نیز بیان کرد: این سازمان میزبان اعضای اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور به‌منظور تبادل پیرامون مسائل و موضوعات مرتبط با قطار شهری به همراه بازدید فنی از توانمندی و ظرفیت‌های این کلان‌شهر در راستای حمایت از تولیدات داخل به مدت دو روز است.
 امیر یقطین گفت: در این نشست پیرامون بررسی جوانب مختلف جدا کردن سازمان‌های ساخت و بهره‌برداری قطار شهری تبادل نظر شد.
بنا بر این گزارش، مدیران عامل قطار شهری‌های کشور و رؤسای سازمان‌های حمل‌ونقل ریلی علاوه بر حضور در جلسات تخصصی، از خطوط قطار شهری شیراز نیز بازدید کردند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی