[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز: شناسایی ۶۶۱هزار و ۶۸۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در فارس، روزنامه شیراز نوین

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا روز سه شنبه بیست و چهارم آبان ۱۴۰۱، اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ابوذر پاریزی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دومیلیون و ۲۵۳هزار و ۲۹۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۱هزار و ۶۸۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.
به گفته وی، از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک‌میلیون و ۸۲۵هزار و ۵۶۲ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳هزار و ۵۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۲۷هزار و ۷۳۰ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸هزار و ۶۲۷ بیمار مثبت شناسایی شده است. وی افزود: با بستری ۱۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۶۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی 
دریافت می‌کنند. پاریزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، موردی جدیدی از فوت ناشی از کووید ۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت‌هزار و ۱۶۵ نفر است. همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۳هزار و ۴۲۹ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند که از بیمارستان‌ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند. در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دوز، به هشت‌میلیون و ۲۸۳هزار و ۷۷۷ دوز رسیده که از این تعداد سه‌میلیون و ۴۳۴هزار و ۵۹۸ دوز نوبت اول، سه‌میلیون و ۱۴۱هزار و ۵۶۹ دوز نوبت دوم، یک‌میلیون و ۵۷۵ هزار و ۲۴۰ دوز نوبت سوم و ۱۳۲هزار و ۳۷۰ دوز یادآور واکسن بوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی