[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۱۰ سرخابی در مسیر خروج انقلاب زمستانی، روزنامه شیراز نوین

با توجه به آغاز نقل‌وانتقالات زمستانی از روز یکشنبه، احتمال تغییر و تحولات در فهرست سرخابی‌های پایتخت وجود دارد.
به گزارش فوتبال 360، یکشنبه هجدهم دی‌ماه قرار است بازار نقل‌وانتقالات زمستانی فعالیت خود را آغاز کند و تیم‌ها در فرصتی 20 روزه می‌توانند براساس نظر کادرفنی خود در بازار زمستانه فعالیت کنند و خود را برای ادامه حضور در لیگ بیست‌ودوم تقویت کنند. البته که با توجه به برنامه‌ریزی سازمان لیگ مسابقات لیگ برتر تعطیل نخواهد شد و قرار است در جریان برگزاری مسابقات لیگ، فعالیت بازار زمستانه هم انجام شود که این مسئله در نوع خود جالب‌توجه است.
سرخابی‌های پایتخت در کانون توجهات در بازار زمستانه قرار دارند. استقلال امروز پنجشنبه در تبریز آخرین بازی خود مقابل تراکتور را انجام می‌دهد و به کارش در نیم‌فصل نخست پایان می‌دهد. پرسپولیس هم در خانه باید مقابل نساجی قرار بگیرد و به نظر می‌رسد که ریکاردو ساپینتو و یحیی گل‌محمدی مشغول ارزیابی شرایط بازار زمستانی هستند تا براساس شرایط موجود بتوانند برای جذب و البته مازاد اعلام کردن بازیکن اقدام کنند.
استقلالی‌ها البته فعلاً مجوز فعالیت در بازار زمستانه را ندارند و با توجه به عدم پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی، پنجره نقل‌وانتقالات استقلال بسته است و همین مسئله باعث شده تا در صورت انجام مذاکره و امضای قرارداد داخلی، آبی‌ها نتوانند قرارداد بازیکنان مدنظرشان را به‌ثبت برسانند. هر چند که گفته می‌شود مدیران باشگاه در حال رایزنی هستند تا بتوانند این مشکل را برطرف کنند.
ساپینتو و گل‌محمدی باتوجه به عدم فعالیت در بازار زمستانه و عدم جذب بازیکن جدید، فعلاً به صورت رسمی ‌لیست مازاد خود را اعلام نکرده‌اند اما با توجه به شرایط 2 تیم در نیم‌فصل نخست و بازیکنانی که کمتر فرصت پیدا کرده‌اند، برخی گمانه‌زنی‌ها درباره لیست خروج استقلال و پرسپولیس مطرح شده است.
*ذخیره‌های «حسینی» و «بیرو» در مسیر خروج
علیرضا رضایی دروازه‌بان جوان استقلال که فصل گذشته با تصمیم فرهاد مجیدی به فهرست استقلال اضافه شد، فصل گذشته در 3 بازی لیگ برتر و 2 بازی جام حذفی برای استقلال به میدان رفت اما در لیگ بیست‌ودوم ساپینتو اعتقادی به تغییر در خط دروازه ندارد و حتی در برخی بازی‌ها سینا سعیدی‌فر دروازه‌بان سوم تیمش را در فهرست به جای علیرضا رضایی جای داده تا تلویحاً عدم تمایل خود به همکاری با رضایی را نشان بدهد و این دروازه‌بان جوان در مسیر خروج از استقلال قرار بگیرد.
احمد گوهری که فصل گذشته به عنوان جانشین حامد لک به پرسپولیس پیوست، در شرایطی مشابه دروازه‌بان جوان استقلال قرار دارد و با توجه عدم اعتماد یحیی گل‌محمدی در لیگ بیست‌ودوم و حضور دروازه‌بان آماده‌ای مثل علیرضا بیرانوند، در اندیشه جدایی از پرسپولیس است و بعید نیست که در بازار زمستانه بتواند رضایت‌نامه خود را دریافت کند و از جمع سرخ‌پوشان پایتخت جدا شود.
*سامورایی آبی‌ها و یک شایعه جنجالی
سیاوش یزدانی برخلاف فصل گذشته که مهره مورد اعتماد فرهاد مجیدی بود، در لیگ بیست‌ودوم نتوانسته روزهای خوبی را بگذراند و بعد از نزدیک به 9 ماه دوری از فوتبال، سرانجام او توانست اعتماد ریکاردو ساپینتو را برای دیدار استقلال مقابل صنعت‌ نفت جلب کند اما با وجود نمایش خوب در مقابل صنعت ‌نفت، ساپینتو تصمیم گرفت تا مدافع بلندقامت تیمش را در دیدار بعدی مقابل مس رفسنجان نیمکت‌نشین کند اما مصدومیت محمدحسین مرادمند باعث شد تا بالاجبار سیاوش یزدانی به ترکیب استقلال اضافه شود.
ریکاردو ساپینتو به نظر می‌رسد برای مسابقه استقلال مقابل تراکتور هم راهی جز استفاده از سیاوش یزدانی در خط دفاعی تیمش ندارد اما گفته می‌شود با این وجود، سرمربی پرتغالی استقلال استفاده از یزدانی را در اولویت خود قرار نداده و با بازگشت عارف غلامی‌ و محمدحسین مرادمند، احتمال نیمکت‌نشینی دوباره یزدانی وجود دارد و همین مسئله باعث شده تا شایعاتی پیرامون جدایی احتمالی مدافع آبی‌ها در نقل‌وانتقالات زمستانی مطرح شود. 
 *3 تغییر در خط‌هافبک سرخابی‌ها؟
عزیزبک آمانوف، محتمل‌ترین خروجی استقلال در بازار زمستانه است.‌ هافبک ازبکستانی استقلال که فصل گذشته نمایش‌های خوبی در جمع آبی‌پوشان پایتخت داشت اما در لیگ بیست‌ودوم به هیچ‌وجه مهره مورد اعتماد ریکاردو ساپینتو نبوده و همین مسئله باعث شده تا برخی هواداران استقلال نسبت به عدم ارائه فرصت به آمانوف از سوی ساپینتو انتقاد کنند. باتوجه به شرایط موجود و سکونشینی و بعضاً نیمکت‌نشینی ‌هافبک ازبک، آمانوف احتمالاً اولین خروجی استقلال در بازار زمستانه خواهد بود.
آمانوف تنها تغییر احتمالی خط‌ هافبک استقلال نیست و زبیر نیک‌نفس هم در رادار باشگاه فولاد قرار گرفته. نیک‌نفس که تا پایان فصل با آبی‌ها قرارداد دارد، با توجه به نیمکت‌نشینی‌های سریالی‌اش در استقلال، بی‌میل به جدایی نیست و سرنوشتی نامعلوم دارد و بعید نیست که او هم در نقل‌وانتقالات پیش‌رو از استقلال جدا و به فولاد برود.
خط‌ هافبک پرسپولیس هم احتمالاً شاهد تغییر و تحولاتی خواهد بود و بازیکنی که بیشترین گمانه‌زنی‌ها درباره‌اش به میان آمده، سیامک نعمتی است. مدافع-هافبک سرخ‌پوشان پایتخت که توانایی بازی در خط حمله را هم دارد اما  در لیگ بیست‌ودوم کمتر مورد توجه یحیی گل‌محمدی قرار گرفته و همین مسئله باعث شده تا برخی گمانه‌زنی‌ها درباره جدایی قریب‌الوقوع سیامک نعمتی از پرسپولیس مطرح شود.
*شایعات جنجالی در خط آتش؛ 4  بازیکن رفتنی شدند؟
ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال، گفته می‌شود که برنامه مفصلی برای تقویت خط حمله تیمش دارد. از جذب احتمالی کاوه رضایی و جذب یک مهاجم خارجی تا موافقت با جدایی رضا میرزایی و سجاد شهباززاده. میرزایی و شهباززاده البته امیدوارند بتوانند با نمایش خوب در تبریز مقابل تراکتور ورق را به سود خود برگردانند و بتوانند در جمع آبی‌پوشان پایتخت ماندنی شوند اما باتوجه به ترافیک خط حمله استقلال گفته می‌شود که این 2 بازیکن نسبت به سایر رقبا، احتمال جدایی‌شان بیشتر است. ساپینتو البته هنوز به شایعات درباره جدایی برخی بازیکنان تیمش واکنشی نداشته و به نظر می‌رسد بعد از دیدار مقابل تراکتور، سرمربی استقلال جزئیات بیشتری درباره تغییرات احتمالی در فهرست تیمش ارائه کند.
یحیی گل‌محمدی هم در شرایطی مشابه سرمربی استقلال است و به نظر می‌رسد خط حمله پرسپولیس هم در بازار زمستانه تغییر و تحولات پرشماری داشته باشد. سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت بعد از جذب عیسی آل‌کثیر، به‌دنبال جذب جانشینی خارجی برای یورگن لوکادیا است و در این شرایط گفته می‌شود شانس بازی مهدی عبدی و حامد پاکدل به حوالی صفر خواهد رسید و همین مسئله باعث شده تا عبدی و پاکدل به دنبال جدایی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت باشند و بعید نیست که این 2 مهاجم که در نیم‌فصل اول لیگ بیست‌ودوم مورد اعتماد یحیی گل‌محمدی نبودند و بیشتر از روی نیمکت تماشاگر دیدارهای تیم‌شان بودند، به صورت توافقی از پرسپولیس جدا و در نیم‌فصل دوم در تیم دیگری به میدان بروند.
به جز 10 بازیکنی که نام‌شان مطرح شد، بازیکنان جوانی مثل محمدحسین زواری و امید حامدی‌فر هم در اندیشه جدایی از استقلال در بازار زمستانه هستند و باتوجه به عدم فرصت بازی در نیم‌فصل نخست، احتمالاً این 2 بازیکن هم بلافاصله بعد از آغاز به کار بازار زمستانه، با دریافت رضایت‌نامه خود از استقلال جدا می‌شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی