[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

مشترکین جلوی نشت آب را بگیرند ، روزنامه شیراز نوین

مدیر نظارت بر درآمد و وصول مطالبات آبفا شیراز خبر داد: الگوی مصرف مبنای صدور قبض آب بهاست.
ساسان فرج پور در خصوص نحوه محاسبه قبوض آب گفت: مبلغ صورتحساب هر واحد مسکونی بر اساس میزان و الگوی مصرف آب در مدت یک ماه تعیین می‌شود.
وی در ادامه افزود: مصرف بیشتر از الگوی مصرف که 15 مترمکعب در ماه تعیین شده باعث افزایش هزینه‌ها و بالعکس رعایت الگوی مصرف باعث کاهش مبلغ آب‌بها می‌شود.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بر اساس آیین‌نامه عملیاتی و شرایط عمومی ‌تعرفه‌های آب و فاضلاب، در خصوص لوله‌ها و اتصالاتی که در داخل مجتمع‌ها قرار دارد و تأسیسات داخلی آن مشترک است، کنتور ورودی ملک به عنوان معیار محاسبه حجم مصرفی و صورتحساب آب لحاظ می‌گردد.
فرج پور به اهمیت تفکیک کنتورهای حجمی ‌و انفرادی تأکید کرد و گفت: جداسازی کنتور در مجتمع‌های مسکونی به سود مشترکین کم مصرف است زیرا بار هزینه مشترکین پر مصرف بر آن‌ها تحمیل نمی‌شود.
   مدیر دفتر نظارت بر درآمد و وصول مطالبات آبفا شیراز همچنین اظهار داشت: در مجتمع‌هایی که دارای نشتی و ترکیدگی تأسیسات آب هستند؛ مشترکین می‌بایست در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام نمایند تا از هدررفت سرمایه ملی و پرداخت هزینه‌های نامتعارف جلوگیری نمایند و در صورت عدم برطرف کردن نشتی، شرکت آب و فاضلاب مجاز است تا زمان رفع نقص نسبت به قطع انشعاب آب اقدام نماید.
وی ضمن اشاره به برابر بودن تعرفه محاسبه آب‌بهای کلان شهر شیراز و شهر صدرا از مشترکین درخواست کرد: در مواقعی که به مدت طولانی در ملک حضور ندارند و از آب استفاده نمی‌کنند، شیر فلکه قبل از کنتور را بسته نگه دارند تا از هدررفت احتمالی آب در تأسیسات داخلی و ایجاد خسارت به ساختمان ممانعت به عمل آورند.
ساسان فرج پور تصریح کرد: نگهداری نامناسب تأسیسات، کم توجهی مدیر و ساکنین ساختمان به رفع نشتی و ترکیدگی تأسیسات و نیز آبیاری فضای سبز با آب شرب در شرایط خشک‌سالی، از معضلات کنونی شرکت آب و فاضلاب می‌باشد که علاوه بر صورت‌حساب‌های افزایشی موجب اعتراض مشترکین می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی