[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

مدیرعامل هلال احمر فارس: تمامی ‌مردم روستاهای خنج آموزش هلال احمر را فرا خواهند گرفت، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل هلال احمر فارس از آموزش تمامی ‌مردم روستاهای شهرستان خنج این استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی ‌جمعیت هلال احمر فارس؛ این جمعیت در نظر دارد با برگزاری و اجرای دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه ویژه تمامی ‌مردم روستاهای شهرستان خنج، به عنوان نخستین دستگاه امدادی، طرح آموزشی همگانی روستاهای استان فارس را آغاز نماید.
درویشی در دیدار با فرماندار خنج از این رویداد بزرگ خبر داد و با عنوان اینکه آموزش همگانی یکی از مسئولیت‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود، افزود: هلال احمر فارس برای تحقق این مهم و بهره‌مندی هر چه بیشتر شهروندان از آموزش‌های مورد نیاز، طرح آموزش همگانی روستاهای استان را از این شهرستان آغاز خواهد کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس برگزاری این دوره را نقطه عطفی در راستای اعتلاء اهداف و وظایف جمعیت خواند و گفت: هدف از اجرای این طرح بالا بردن آگاهی مردم و تاب‌آوری آن‌ها در برابر مخاطرات طبیعی و سپردن مدیریت و اجرای برنامه‌ها به مردم بومی ‌می‌باشد.
وی با یادآورشدن اینکه آموزش امداد و كمک‌های اوليه، پايه اوليه و بنيادين ساير آموزش‌های امدادی است اذعان کرد: سرفصل‌های آموزشی این دوره شامل احیای قلبی و ریوی CPR، اسکان اضطراری و چادرزنی، انواع پانسمان و بانداژ، آتل بندی و تثبیت مصدوم و همچنین اصول حمل مصدوم است.
وی ادامه داد: در کتاب قرآن کریم بسیار بر امر آموزش تأکید شده است، خصوصاً اگر این آموزش منتهی به نجات جان انسان‌ها شود و از سویی با توجه به اهداف جمعیت هلال احمر و گستردگی استان، این جمعیت باید در حادثه نقش اول و محوری نیز داشته باشد که با اجرای این طرح بزرگ گامی ‌به سوی نهادینه شدن امداد و کمک‌های اولیه برداشته خواهد شد. 
درویشی در پایان از بهره‌مندی 114 هزار نفر از آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه طی سال گذشته در استان فارس خبر داد و بیان کرد: این دوره‌ها شامل آموزش کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات، مهارت‌های پایه داوطلبی و مبتنی برنیاز بوده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی