[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مکان‌یابی صنعتی در مرودشت ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، فرماندار ویژه مرودشت، رؤسای بانک‌ها و مدیران ادارات شهرستان مرودشت و مدیران عامل شرکت‌های خدماتی شهرک‌های فتح آباد و انجیره مرودشت در محل فرمانداری مرودشت برگزار شد.
در این جلسه که با هدف بررسی رفع موانع و مشکلات صنعتگران مستقر در ناحیه صنعتی انجیره و شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت برگزار گردید، تصمیماتی در زمینه رفع مشکلات صنعتگران و مسائل زیرساختی شهرک‌های صنعتی مرودشت اتخاذ شد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت از شهرستان‌های تقاضامحور استان برای سرمایه گذاران محسوب می‌شود و ظرفیت فعلی شهرک‌های فتح‌آباد و انجیره نیز محدود است، بر بررسی و مکان‌یابی زمین جهت ایجاد یک شهرک صنعتی جدید در شهرستان مرودشت و دو ناحیه صنعتی در بخش‌های جدید کامفیروز و درودزن تأکید کرد و گفت: در این زمینه تاکنون اقداماتی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شده که باید با حمایت مدیران شهرستانی و استانی، منجر به هدف شود. سید مصطفی هاشمی گفت: هیچ محدودیتی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در مرودشت نداریم و امیدواریم با تعامل و هماهنگی بین مجموعه مدیران شهرستانی و استانی بتوانیم هرچه سریع‌تر اقدامات قبلی را به نتیجه برسانیم.
وی مهم‌ترین هدف ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید را بسترسازی برای تولید و اشتغال پایدار و جذب سرمایه گذاران بیان کرد و گفت: این برنامه به جد در حال پیگیری است. وی در ادامه بر تسریع در تکمیل عملیات برق رسانی به شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت با همکاری اداره برق مرودشت تأکید کرد و گفت: این پروژه‌ها چندین سال است که به طول انجامیده و پیشرفت کار نیز مناسب است که امیدواریم با حمایت اداره برق، هرچه سریع‌تر این خط اختصاصی که مشکل تأمین پایدار برق را حل می‌کند، به بهره‌برداری نهایی برسد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه از آمادگی این شرکت برای تکمیل شبکه داخلی مخابرات و زیرساخت‌های مخابراتی شهرک صنعتی فتح آباد با همکاری مخابرات خبر داد و گفت: در این زمینه امیدواریم با حمایت شرکت مخابرات استان گام‌های مؤثری در زمینه افزایش توسعه شبکه مخابراتی برداریم. شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت دارای ۵۱ هکتار مساحت بوده و تاکنون 91 قرارداد (32 هکتار) سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد 44 واحد صنعتی و تولیدی با اشتغال 653 نفر در مرحله فعالیت و تولید هستند. در شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت واحدهای بزرگی در صنایع شیمیایی، تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، فلزی و مواد غذایی مشغول به فعالیت هستند و این شهرک یکی از شهرک‌های مهم و تأثیرگذار استان فارس است که مجهز به تمامی امکانات زیربنایی و زیرساختی است. وی در ادامه یکی از مهم‌ترین مشکلات ناحیه صنعتی انجیره مرودشت را استقرار تصفیه خانه فاضلاب اعلام کرد و با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اعتبارات این طرح را تأمین کرده است گفت: مهم‌ترین مشکل جانمایی محل احداث سایت است که البته در این زمینه مذاکرات متعددی نیز انجام شده که امیدواریم با حمایت دستگاه‌های اجرایی هرچه سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود.
در ناحیه صنعتی انجیره مرودشت با 28 هکتار مساحت، 38 قرارداد (14 هکتار) واگذاری زمین با سرمایه‌گذاران منعقد شده که تاکنون 18 واحد به مرحله بهره برداری رسیده اند و  261 نفر اشتغال‌زایی دارد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی