[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

استاندار فارس: کار فرهنگی به دانش‌آموزان و دانشجویان سپرده شود، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس با اعتقاد به اینکه کار فرهنگی باید به دست دانش‌آموزان، دانشجویان، نوجوانان و جوانان سپرده شود، گفت: مسئولان در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش هر چه می‌توانند کارهای فرهنگی را به دانشجویان و دانش‌آموزان محول کنند.
محمدهادی ایمانیه روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ‌استان فارس اظهار کرد:ستادی که تحت عنوان بزرگداشت اعیادی که تا میلاد حضرت ولی عصر (عج) پیش رو داریم تشکیل شده است باید به صورت جدی برنامه‌ریزی برای هرچه بهتر برگزار شدن رویدادها در این مدت را در دستور کار خود قرار دهد.
استاندار فارس با اشاره به دهه مبارک فجر گفت: پیشنهاد من این است که به جای اینکه برنامه‌ها را به سازمان‌ها پیشنهاد بدهیم از سازمان‌ها بپرسیم که برای برگزاری این رویداد بزرگ چه باید کنیم. ایمانیه با بیان اینکه در استان فارس برای عفو محکومین می‌توانیم کار ویژه‌ای انجام دهیم و به زندانیان به ویژه بانوان زندانی برای حل مشکلات مالی‌شان یاری برسانیم، گفت: از شورای اداری و همه سازمان‌ها خواستارم که معوقات پرسنلی کارکنان پرداخت شود. در واقع این پرداخت‌ها با عزم جدی‌تری انجام شود.
وی اضافه کرد: برای حل مشکلات مزمن شده سازمان‌ها تلاش شود تا در دهه مبارک فجر شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.
استاندار فارس بر ضرورت برپایی میز خدمت در سازمان‌های مختلف استان تأکید کرد و گفت: همه سازمان‌ها موظف هستند اقدام به برگزاری میز خدمت کنند. استانداری فارس هم در نظر دارد میز خدمت را در دهه مبارک فجر برگزار کند.
ایمانیه ادامه داد: یکی از اقداماتی که خیلی خوب جواب داده است تشکیل گروه‌های سرودی است که در سطح شهر به اجرای برنامه می‌پردازند؛ این گروه‌ها جذابیت بسیاری برای مردم دارند. لذا شهرداری شیراز و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه کمک کنند و برای افزایش تعداد این گروه‌های سرود تلاش شود.
وی با بیان اینکه فارس در زمینه میزان فعالیت‌های انجام شده در زمینه حجاب و عفاف و عملکرد سازمان‌ها در این بخش رتبه اول را در اختیار دارد، گفت: شورای عفاف و حجاب تا هفته آینده برگزار می‌شود و قطعاً از نظرات و پیشنهادات صاحب‌نظران و متخصصان در این زمینه بهره گرفته می‌شود.
استاندار فارس با اعتقاد به اینکه کار فرهنگی باید به دست دانش‌آموزان، دانشجویان، نوجوانان و جوانان سپرده شود، گفت: مسئولان در دانشگاه‌ها هر چه می‌توانند کارهای فرهنگی را به دانشجویان محول کنند. این رویکرد باعث می‌شود کارهای فرهنگی با خلاقیت بیشتر و پربازده انجام شود؛ البته تشکل‌ها نباید محتاج مقدار اندکی پول یا کمک باشند. وی افزود: آموزش و پرورش هم بایستی کار فرهنگی را به دست دانش‌آموزان بسپارد و از هفته آینده روزهای شنبه بعدازظهرها ۲ ساعت بنده به جلسات مرتبط با مسائل فرهنگی، پرورشی، تربیتی و اخلاقی اختصاص خواهد داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی