[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تورم ۶۰درصدی پیش‌روست، روزنامه شیراز نوین

شصت و سومین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با چهار دستور جلسه ضرورت تعریف ساختار پلیس گردشگری، اجرای پروژه FTTH در کارخانه نوآوری جهت تقویت سرعت اینترنت و بقای کسب و کارهای دیجیتالی بومی، استفاده از تسهیلات مربوط به خانه خلاق و نوآوری به منظور راه‌اندازی خانه خلاق کارخانه نوآوری، بهره‌گیری از نیروی متخصص بومی ‌در تشخیص و ارزیابی صلاحیت مشاوران و پیمانکاران و چهار پیش از دستور با حضور استاندار فارس، رئیس و اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس، معاونین استانداری، مدیران کل استان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی برگزار شد.
به گزارش شیراز نوین به نقل از روابط عمومی ‌اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی فارس در شصت‌وسومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس بیان کرد: با وجود گذشت بیش از 7 دهه از تجربه برنامه‌ریزی و تدوین شش برنامه توسعه‌ای پیش از انقلاب در کشور همچنان شکاف انتظارات و نتایج در برنامه‌ریزی توسعه در ایران پایدار مانده است. 
وی با بررسی وضعیت رشد اقتصادی سالیانه در کشور افزود: میانگین متوسط رشد اقتصادی سالانه کشور از سال 1352 تا 1399 رقم ناچیزی معادل دو درصد بوده است و این درحالی است که این تورم در دهه گذشته به 40 درصد رسیده و در صورت ادامه روند فعلی در اقتصاد کشور، باید انتظار تورم بیشتر حتی تا 60 درصد هم داشته باشیم. 
رازقی اظهارداشت: در بحث اصول برنامه ریزی در کشور، تا زمانی که مسیر، تعریف و اهداف درست و مشخصی از توسعه برای برنامه نویس و سیاست گذار تبیین نشود نمی‌توان انتظار موفقیت و رشد توسعه را داشت. رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه ما در کشور کمبود منابع نداریم و آن‌هایی که ناکافی بودن منابع را دلیل عدم سرمایه گذاری در کشور می‌دانند کم لطفی می‌کنند، اضافه کرد: باید شرایطی فراهم شود تا نخبگان، کارشناسان و صاحبنظران بتوانند در فرایند برنامه‌ریزی کلان در کشور مشارکت کنند. وی با تأکید بر مشارکت بخش خصوصی در تدوین برنامه‌ریزی‌های کلان در کشور ادامه داد: برای غلبه بر مشکلات در کشور باید فارغ از دستگاه‌ها، تیمی ‌از متخصصان در کشور از بخش خصوصی، دولت و مجلس در کنارهم قرار گرفته و اهداف و برنامه‌ها را مشخص کنند و همه دولت‌ها موظف به اجرای آن باشند.
رازقی عنوان داشت: در تدوین برنامه هفتم نباید گرفتار شتابزدگی و کارهای نمایشی شد؛ برنامه هفتم فرصتی برای نظام سیاسی کشور است تا نشان دهد که درک عمیقی از مسائل و مشکلات و ظرفیت‌های کشور دارد و قصد دارد با کمک همه ایرانیان از فرصت‌های پنج سال آتی بهترین استفاده را برای حل مشکلات و رفاه عمومی ‌مردم جامعه انجام دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی