[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رونمایی از پوستر سومین رویداد ادبی نگین سرخ در دانشگاه شیراز، روزنامه شیراز نوین

به‌مناسبت سومین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از پوستر «سومین رویداد ادبی نگین سرخ» در دانشگاه شیراز رونمایی شد. عصر سیزدهم دی‌ماه، هم‌زمان با سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی، دانشگاه شیراز در برنامه‌ عصر داستان، میزبان جمعی از اهالی قلم و هنر شیراز ‌شد.
مدیریت فرهنگی دانشگاه شیراز به‌عنوان برگزارکننده‌ این رویداد، باهدف تقویت جایزه‌ ادبی نگین سرخ و دعوت از اهالی هنر برای شرکت در سومین دوره‌ این جایزه‌ ادبی، جمعی از اهالی فرهنگ و هنر شیراز را به برنامه‌ عصر داستان دعوت کرد.
در این برنامه، ابتدا میثم محمدی، نویسنده‌ ادبیات پایداری،‌ ضمن ابراز خوشنودی از برگزاری این جلسه به بررسی فراز و فرودهای ادبیات داستانی پایداری استان فارس پرداخت و دهه‌ هشتاد را روزهای طلایی  برای داستان‌های مقاومت و نویسندگان آن قلمداد کرد. وی عدم توجه کافی به ادبیات داستانی پایداری در بخش آکادمیک را نقطه‌ ضعفی دانست که می‌تواند آسیب‌های بی‌شماری در پی داشته باشد.
در ادامه بیژن کیا، کارشناس مدیریت فرهنگی دانشگاه شیراز و مدیر نشست بیان کرد: برنامه‌ عصر داستان، دو هدف عمده را دنبال می‌کند. یکی از این اهداف، توجه به ادبیات پایداری در استان فرهنگ‌خیز و ادب‌پرور فارس و دیگری توجه به نویسندگان جوان و آتیه‌ساز کشور است. کیا افزود: امید داریم که به‌زودی و با استمرار حمایت‌های فرهنگی، شاهد درخشش نویسندگان جوان و فرهیخته‌ استان در قله‌های ادبیات داستانی کشور باشیم. پس از آن نویسندگان جوان استان فارس و شهر شیراز داستان‌های خود را در زمینه‌ ادبیات پایداری خواندند. طیبه روستا با داستان نیمه‌شب ۲۰۱۶؛ فریبا کریمی ‌با داستان رژ کالباسی؛ سجاد عربی با داستان قتلگاه علی اصغر؛ نجمه اشرفی با داستان آیینه؛ خاطره کشکولی با داستان از راین تا شاهچراغ و ریحانه کشکولی با داستان پورتو در این برنامه حضور داشتند. در ادامۀ نشست، دو نماهنگ از رشادت‌های سردار سلیمانی به نمایش در آمد و در خاتمه‌ این نشست نیز، پوستر سومین رویداد ادبی نگین سرخ رونمایی شد. 
علاقه‌مندان می‌توانند تا بیستم اسفندماه ۱۴۰۱، آثار خود را در قالب‌های داستان کوتاه و داستانک با موضوع آزاد و در چارچوب داستان‌های پایداری و مقاومت، به رایانامه‌ دبیرخانه‌ جایزه‌ ادبی نگین سرخ، به آدرس 
neginsorkh02@gmail.com ارسال نمایند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی