[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هم افزایی برای گسترش فضای سبز، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی ‌شهر شیراز خواستار تهیه پیوست فرهنگی برای تبلیغات محیطی شهر شد. افسانه خواست خدایی در نطق پیش از دستورش با بیان ‌این که در موضوع فضای تبلیغات محیطی شهر نیازمند تشکیل کارگروهی جهت تولید و تأیید محتوای فرهنگی هستیم، اظهار داشت: با اتخاذ ‌این راهکار محتوای فرهنگی‌ایرانی- اسلامی ‌بر سیمای شهر نمایان می‌گردد.
وی از شهر شیراز به عنوان مهد تمدن و فرهنگ ‌ایران نام برد و اظهار داشت: گوشه گوشه ‌این شهر یادآور قدمت دیرینه و فرهنگ والای مردمان آن است و بی‌شک بار مسئولیت را برای مسئولین ‌این شهر سنگین‌تر می‌نماید و سزاوار است نگاه خدمت‌رسانی مسئولین در همه ابعاد مدیریتی با عنایت به ‌این جایگاه متحول گشته و ارتقا یابد.
او در ادامه بیان داشت: چند سالی است که سیمای شهری شیراز تحول، شور و نشاط نوروزی را به خود ندیده است و ‌این مسئله به عنوان یک مطالبه به حق مردم از شهرداری و شورا به جد باید در نظر گرفته شده و برای استقبال از نوروز برنامه‌ریزی اجرایی حاصل گردد.
خواست خدایی با تأکید بر ‌این موضوع که شهر شیراز قبل از ‌اینکه آماده و پذیرای گردشگران و زائران نوروزی باشد باید برای مردم ‌این شهر مهیای نوروز گردد، افزود: از سال گذشته سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مناسبی در کمیسیون خدمات شهری انجام گرفته است و طرح‌های بسیار خوبی در موضوع زیباسازی منظر شهری تأیید شده است.
 عضو شورای اسلامی شهر شیراز از شهردار تقاضا کرد با تأمین اعتبار و تخصیصات به موقع و مناسب، زمینه اجرای ‌این مصوبات و سیاست‌گذاری‌ها برای نوروز را فراهم آورد و در ادامه بیان کرد: امیدواریم امسال با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب شاهد حضور همه گردشگران و زائران و مهمانان نوروزی در شهر سومین حرم اهل بیت(ع) باشیم. ‌این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش افزود: در حوزه فضای سبز، موضوع همکاری همه جانبه کلیه دستگاه‌ها از جمله وزارت نیرو و منابع طبیعی در زمینه همکاری با شهرداری در تأمین آب و نهال برای افزایش سرانه فضای سبز تا حداقل ۱۵ متر مربع بر اساس ماده ۲۲ قانون هوای پاک که تاکنون شاهد همکاری چشمگیری از سوی دستگاه‌ها در‌ این زمینه با شهرداری نبوده‌ایم.
او در ادامه تصریح کرد: امروزه با کمبود آب و پایین رفتن سفره‌های زیرزمینی و بالا رفتن دما مواجه هستیم و در ‌این راستا در شهرداری باید تمهیدات ویژه و برنامه‌ریزی مناسب انجام گیرد که درختان و گیاهانی سازگار و متناسب با اقلیم شهر شیراز کاشته شود.
خواست خدایی با اشاره به ‌این موضوع که از اسفندماه سال گذشته با برنامه‌ریزی در سازمان سیما و منظر و سیاست‌گذاری کمیسیون خدمات شهری ‌این امر در دست اجرا قرار گرفته، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ کاشت صد هزار نهال نارنج در دستور کار سازمان سیما و منظر شهرداری قرار گرفت که در چهار فاز اجرایی در حال انجام است.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی ‌شهر شیراز با تشریح ‌این طرح گفت:  فاز اول معابر و شوارع عمومی، فازدوم باغات سطح شهر، فاز سوم مکان‌های عمومی ‌مثل پادگان‌های سبز، مدرسه‌های سبز و مساجد سبز و ... و فاز چهارم محلات سبز در حال انجام است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی