[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کاشت بیش از ۵ هزار و۵۰۰ هکتار گندم در کوار، روزنامه شیراز نوین

کاشت بیش از 5 هزار و500  هکتار گندم در کوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از کاشت بالغ بر 5 هزار و 500 هکتار گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود 70 درصد از این مزارع گندم آبی به صورت قراردادی کشت شده است.
به گزارش روابط عمومی ‌مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار، عبدالرسول جوکار با اشاره به مزایای کشت قراردادی من‌جمله تخفیف حق بیمه و خرید بالاتر از قیمت مصوب، تصریح کرد: بیش از 2500 هکتار از مزارع گندم نیز در قالب این طرح کشت شده است.
به گفته وی؛ رعایت اصول به زراعی شامل استفاده از بذور گواهی شده، کاهش میزان مصرف بذر، اجرای آرایش کشت روی پشته و استفاده از آبیاری نوین از جمله برنامه‌های اجرایی است که در طرح گندم بنیان برای افزایش عملکرد محصول دنبال می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه کاشت گندم در شهرستان کوار از اواسط مهر‌ماه تا اواخر آذرماه ادامه داشته است، اظهار کرد: در طول عملیات کشت 1000 تن بذر گندم استفاده شده که حدود 62 درصد از آن بذور گواهی شده بود و مابقی از محل خود مصرفی کشاورزان تأمین شده است.
وی با بیان اینکه مزارع گندم شهرستان کوار عمدتاً با بذور ارقام سیروان، مهرگان، سارنگ، ترابی، چمران ۲، خلیل، بهاران و طلایی کشت شده است، گفت: پیش بینی می‌گردد بالغ بر 25 هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی