[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توسعه پایدار سهم شیراز، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: برنامه 1404 شیراز دارای چشم اندازی با 45 راهبرد، 55 سیاست، شش مأموریت و نزدیک به یک‌هزار پروژه عملیاتی است.
محمد حسن اسدی در نشست خبری مشترک با اعضای شورای اسلامی ‌شهر که با موضوع برنامه مصوب پنج ساله جامع عملیاتی در افق 1404 برگزار شد، اظهار داشت: مأموریت ششم برنامه اجرایی 1404 در حوزه خدمات با تأکید بر افزایش شفافیت سازی و ارتقاء هوشمند سازی و یکپارچگی سیستم‌ها و اصلاح فرایند‌ها به جهت ارائه خدمت‌رسانی بهتر به مردم است. وی با بیان ‌این که در ادوار گذشته برنامه‌های پنج ساله بسیاری را مصوب کرده، اما با شروع به‌کار دوره ششم شورا، تدابیری اتخاذ شد تا یک برنامه مصوب جامع عملیاتی در دستور کار قرار گرفته اظهار داشت: ‌این برنامه براساس بررسی سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری در شش حوزه مأموریتی و بررسی رویکرد‌های شورای اسلامی ‌ششم تعریف شده است.
او پیرامون حوزه ترافیک در سند 1404 افزود: حوزه حمل و نقل و ترافیک به عنوان اولین مأموریت در هر کلان‌شهر است و در‌ این حوزه به توسعه، تقویت و هوشمند سازی توجه می‌شود.
شهردار کلان‌شهر شیراز در ادامه افزود: حوزه‌های محیط زیست، سلامت و ‌ایمنی شامل مدیریت منابع آب، حفظ و نگهداری و گسترش فضای سبز، مدیریت پسماند‌، علم رویارویی با بحران  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به آن نگاه ویژه‌ای داشت. اسدی تصریح کرد: برنامه شیراز 1404 به حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری نگاه ویژه‌ای دارد و بر اساس آن بر طرح‌های مسجد محوری تمرکز صورت خواهد گرفت.  
او همچنین با بیان ‌اینکه بودجه پیش بینی شده در شهرداری شیراز برای سال آینده، ٢١ هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: سهم عوارض و بخش ساختمانی در‌ این بودجه ٣٧ درصد است و مابقی بودجه از دیگر منابع درآمدی تأمین می‌شود.
وی ادامه داد: راه‌های دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) و توجه ویژه به آن، محور اقتصادی و مالی با موضوع تحول اقتصادی در شهر و شهرداری شیراز، حوزه معماری و شهرسازی با ضرورت توجه لازم به طرح باغات قصردشت و احیاء و باز زنده سازی فضا‌های شهری و باز‌آفرینی بافت‌های فرسوده و قدیمی ‌و ساماندهی حریم و تحقق پذیری طرح جامع تفصیلی شهر شیراز و تحقق پذیری ضوابط معماری ‌ایرانی اسلامی ‌از دیگر مأموریت‌های اجرایی در برنامه 1404 است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی