[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مرهم گردشگری بر زخم اقتصادی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی برگزار شد. این مراسم صبح دیروز سه‌شنبه 20 دی‌ماه با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، مدیرکل پست استان فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه در هتل شیراز برگزار شد.
 حمایت از توریسم با پشتیبانی عوارض
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ‌این مراسم خواستار بهره‌مندی بخش آسیب‌دیده گردشگری از منابع عوارض خروج کشور شد. علی‌اصغر شالبافیان با گمانه زنی مبنی بر کسب یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض خروجی از  کشور گفت: در هشت ماهه اول سال جاری، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عوارض خروج از کشور اخذ شد و تا پایان سال به نظر می‌رسد حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر به ‌این رقم اضافه شود. وی با اشاره به ‌این موضوع که بودجه گردشگری در بخش عمرانی ۵۰ میلیارد تومان است، به ظرفیت‌های فارس در ‌این حوزه اشاره کرد و افزود: ‌این استان می‌بایست نقش مکمل برای سایر استان‌ها و نقش الگو برای همه کشور‌ ایفا کند. ظرفیت‌های متمایز فرهنگی، تاریخی و مذهبی فارس، ‌این استان را به استانی متمایز در حوزه گردشگری تبدیل کرده است.این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ‌این موضوع که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فارس یکی از باقدمت‌ترین و باسابقه‌ترین نمایشگاه‌های کشور است، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا وقفه‌ای در برگزاری ‌این نمایشگاه داشته‌ایم اما فعالان بخش خصوصی و دولتی امسال هم با وجود همه مشکلات همت کردند تا‌ این نمایشگاه برگزار شود.
 جبران آسیب‌های گردشگری در نمایشگاه
در ادامه ‌این مراسم، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: نمایشگاه بین‌المللی شیراز فرصتی برای جبران زیان‌ها و آسیب‌هایی است که در ماه‌های گذشته به حوزه گردشگری وارد آمد.
مهندس عبدالعلی کریمی ‌اظهار کرد: استان فارس به ویژه شیراز از نظر صنعت گردشگری می‌تواند حرف اول را در کشور بزند، اما متأسفانه به اندازه ظرفیتی که دارد توجه‌ کافی به سرمایه‌گذاری در ‌این صنعت در استان فارس نشده است. وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اخیراً به نقاط قوت کشور در صنعت گردشگری اشاره کردند؛ دشمن طی ماه‌های اخیر تلاش کرد تا به ‌این صنعت ضربه وارد کند؛ پیش از اغتشاشات اکثر هتل‌ها رزرو شده بود و گردشگران بسیاری صف کشیده بودند که به‌ ایران و شهر شیراز سفر کنند اما متأسفانه ضربه دشمن باعث ‌ایجاد اغتشاشات شد و ضربه‌ای که خودی‌ها به کشور وارد کردند هم به ‌این موضوع دامن زد.کریمی‌گفت: ضربه‌ای که در ‌این مدت به صنعت گردشگری وارد شد می‌طلبد تا از فرصت باقی مانده بهره ببریم و حرکتی به صنعت گردشگری دهیم. نباید مأیوس شویم، بایستی با توسعه گردشگری داخلی تلاش کنیم تا ‌این صنعت به اوج و ظرفیت بالای خود برسد.
 اهمیت هم افزایی بخش خصوصی و دولتی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در ‌این آیین گفت:‌ این نمایشگاه در یک فضای همدلی بین بخش‌های خصوصی و دولتی شکل گرفت. سید مؤید محسن‌نژاد با اشاره به ‌این موضوع که‌ این نمایشگاه، فضایی برای جمع شدن فعالان در حوزه گردشگری است، اظهار داشت: قرار بر ‌این بود که ‌این نمایشگاه در آذرماه برگزار شود که به دلایلی میسر نشد؛ با‌ این حال تلاش می‌کنیم در سال آینده در موعد مقرر برگزار شود. وی بیان داشت: فضای همدلی و همکاری باعث شد شیراز و فارس مثل همیشه کانونی برای رویدادهای گردشگری کشور باشد؛ ‌این شایسته شیراز است و حداقلی برای ‌این کلان‌شهر است که می‌تواند مرکز تردد گردشگران در سطح داخلی و بین‌المللی باشد.
 پرواز گردشگری بر بال‌های بخش خصوصی
در ادامه ‌این مراسم، مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری به مدت چهار روز خبر داد. علی فرهادی خواستار حمایت از بخش خصوصی در صنعت توریسم شد و گفت: متولیان برای بخش خصوصی بال پرواز را فراهم کنند و اگر ‌این بال فراهم شود گردشگری می‌تواند پرواز کند و همه زوایای اقتصادی از برکات آن بهره‌مند گردند. وی از تلاش‌های خستگی ناپذیر برای برپایی ‌این نمایشگاه خبر داد و افزود: تراز استان فارس را در سطح ملی و جهانی بسیار بالا می‌دانیم چنانکه به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فارس در قله است. براساس ‌این گزارش، شایان ذکر است دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتل‌داری و تجهیزات وابسته و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از ۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه، در محل دائمی ‌نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس میزبان علاقه‌مندان است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی