[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

در تکواندو فارس نخبه سوزی اتفاق افتاده است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
چندی پیش در خبرها داشتیم که یکی از مربیان استان فارس به عنوان مربی تیم ملی تکواندوی نیروهای مسلح کشور انتخاب شده است. مسعود کاظم پور از مربیان برجسته مرودشتی است که 27 سال در ‌این رشته فعالیت داشته و شاگردان زیادی را تربیت کرده. او به خصوص در زمینه تکواندو پایه عملکرد مطلوبی داشته و پیش از ‌این هدایت تیم ملی تکواندو نوجوانان را بر عهده داشت.
او درباره اردوی فعلی تیم ملی نیروهای مسلح کشور می‌گوید: ما طی سه مرحله مسابقات انتخابی را برگزار کردیم. از خردادماه یک مرحله انتخابی بسیج کشور را به میزبانی استان البرز داشتیم که تعداد 50 نفر از آن‌ها انتخاب شدند. دو مرحله انتخابی هم برای عزیزان سرباز، کادر نیروهای مسلح و پلیس افتخاری داشتیم که اواسط شهریورماه برگزار شد و اردوی نهایی ما از اول مهرماه با حضور 21 تکواندوکار از سراسر کشور آغاز شد. 
کاظم پور افزود: نزدیک به 50 روز است که در اردو هستیم و یک مرحله انتخابی نهایی دیگر هم داشتیم که 10 مهرماه برگزار شد و در نهایت 8 نفر اعزامی ‌به مسابقات ارتش‌های جهان(سیزم) مشخص شدند. ‌این رقابت‌ها به میزبانی ‌ایران از 2 آذرماه به مدت 7 روز در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود. قرار است 16 تیم از جمله روسیه، برزیل، اسپانیا، فرانسه، ترکیه، قزاقستان، ازبکستان، آذربایجان و چین در‌ این رقابت‌ها شرکت کنند.
وی درباره عملکرد ‌ایران در دوره قبلی ‌این رقابت‌ها گفت: دوره قبلی مسابقات ارتش‌های جهان به میزبانی شهر ووان چین برگزار شد که تیم کشورمان به مقام چهارم دست یافت. 
این مربی مرودشتی درباره میزان حضور ورزشکاران فارسی در تیم ملی گفت: متأسفانه بین 8 نفر پایانی، استان فارس نماینده‌ای ندارد. در مراحل اول و دوم تعدادی از تکواندوکاران خوب فارس حضور داشتند اما به مرحله پایانی نرسیدند. مربی تیم ملی نیروهای مسلح در خصوص رقابت‌های پیش رو گفت: تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم. تمرینات ما در مجموعه ورزشی نیروهای مسلح که از امکانات بسیار خوبی برخوردار بود برگزار می‌شود و مسئولان لشگری و کشوری هم حمایت خوبی از ما داشتند. ما ابتدا سعی می‌کنیم در ‌این مسابقات میزبانی شایسته‌ای از تیم‌های میهمان، چه از لحاظ کیفی و کمی ‌و چه از لحاظ امنیتی به عمل بیاوریم. 
مسعود کاظم پور درباره پیش بینی‌اش از عملکرد اعضای تیم ملی در ‌این رقابت‌ها اظهار داشت: با آن اردوهایی که پشت سر گذاشتیم و نفرات خوبی که بودند و در هر مرحله الک شدند، به نظر می‌رسد 8 نفری که به مرحله نهایی رسیده‌اند نفرات بسیار خوبی باید باشند. پیش بینی ما قهرمانی ‌ایران در ‌این مسابقات است و امیدواریم بار دیگر سرود پر افتخار کشورمان در سالن 12 هزارنفری آزادی نواخته شود. این مربی تکواندو فارس درباره مسائل حول محور هیئت تکواندو استان و‌ اینکه دو سال است ‌این هیئت بدون رئیس مانده، گفت: متأسفانه دو سال پیش رئیس هیئتی که انتخاب شده بود، برکنار شد و سرپرست برای ‌این هیئت انتخاب شد اما حالا یک سال است که حتی سرپرست هم ندارد.‌ این نبود مدیریت در رشته‌ای که استعدادهای بسیارزیادی در آن وجود دارد، باعث شد که نخبه سوزی اتفاق بیفتد. ما بازیکنان زیادی داریم که می‌توانند در لیگ‌های کشوری و تیم‌های ملی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند اما متأسفانه نبود حامی ‌و مدیر و اسپانسر باعث شده که فرصت‌های زیادی از بین برود. از ریاست فدراسیون جناب آقای هادی ساعی و مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان جناب آقای حیدر صفرپور می‌خواهم که فکری کنند برای تکواندو استان فارس که سرپرست آن مشخص شود، مجمع برگزار شود و اهالی تکواندو تکلیف خود را بدانند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی