[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برگزاری شورای اخلاق در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، روزنامه شیراز نوین

پنجمین نشست شورای اخلاق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سال ۱۴۰۱، با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، مشاورعالی رئیس دانشگاه و اساتید گروه اخلاق پزشکی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی ‌دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آیت الله دکتر «لطف اله دژکام» در ‌این نشست گفت: در سند آموزشی کشور آمده است که پزشک حرفه‌ای باید مهارت تصمیم گیری اخلاقی را داشته باشد. امام جمعه شیراز با بیان ‌اینکه اخلاق از رفتارهای حرفه‌ای و عمومی ‌جدا نیست، بر ارتقای جایگاه گروه اخلاق در مجموعه دانشگاه تأکید کرد و افزود: در هر کاری باید رویکرد اخلاقی را مدنظر بگیریم و ‌این امر نیاز است در مراکز بهداشتی و درمانی نیز تقویت شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: همان طور که مدل تحقق اخلاق در پژوهش موفقیت‌های زیادی را به همراه داشته است، باید از ‌این مدل الگوبرداری و برای تحقق اخلاق در سایر بخش‌ها از جمله آموزش و بالین نیز استفاده کرد. دکتر «محمود نجابت» مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در‌این نشست بر ترویج فرهنگ اخلاق پزشکی تأکید کرد و افزود: باید گروه اخلاق در برنامه‌های آموزشی دانشجویان رشته‌های مختلف پزشکی ورود کند.
همچنین در ‌این نشست دکتر «مهرداد شریفی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گزارشی از پیگیری مسائل حوزه اخلاق در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه ارائه داد. دکتر «محسن رازقی» معاون آموزشی دانشگاه نیز در ‌این نشست به گزارشی در زمینه واحدهای اخلاق حرفه‌ای در رشته‌های مختلف دانشکده‌ها پرداخت که با مشارکت گروه اخلاق دانشگاه و یا به صورت مستقل در حال انجام است. فعالیت دفاتر اخلاق بیمارستانی نیز دیگر محور مورد بررسی نشست دیروز شورای اخلاق دانشگاه بود.
اساتید گروه اخلاق پزشکی دانشگاه نیز در ‌این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده پرداختند و پیرامون چالش‌ها و راهکارهای توسعه و تقویت اهداف ‌این گروه آموزشی تبادل نظر شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی