[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

به دارندگان وكالت‌نامه خدمات نمی‌دهیم ، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در نشست خبری مدیران حوزه اقتصادی استان فارس، با بیان اینکه در ابتدای دوره مسئولیت در اسفند پارسال، موانع و مشکلات شهرک‌های صنعتی احصا و در راستای آن‌ها برنامه‌ریزی و اقدام كردیم، گفت: با تلاش‌های انجام شده گام‌های مهمی ‌در راستای توسعه كمی و كیفی شهرک‌های صنعتی برداشته شده است.
سید مصطفی هاشمی با اشاره به اینكه یكی از مهمترین مشکل در شهرک‌های صنعتی فارس، کمبود زمین در شهرک‌های صنعتی تقاضامحور به ویژه در مرکز استان فارس بود گفت: به صورت ویژه این موضوع در دستور کار قرار گرفت و در ۱۵ نقطه استان فارس به‌ویژه در شیراز و شهرهای نزدیک به مركز استان در موضوع توسعه و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید اقداماتی انجام شد. وی با بیان اینکه برای نخستین بار پس از ۷ سال مراحل طرح توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز با همكاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال انجام است، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح ۳۳ هکتار به مساحت شهرک صنعتی بزرگ شیراز افزوده شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، تکمیل و رفع نواقص زیرساختی شهرک‌های صنعتی را به عنوان اولویت دوم كاری اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز پس از سال‌ها اقداماتی انجام شده که برخی از آن‌ها حائز اهمیت است.
 هاشمی افزود: پس از ۱۲ سال به میزان ۴۰ لیتر بر ثانیه آب شهرک صنعتی بزرگ شیراز که یکی از چالش‌های مهم این شهرک صنعتی بود با آبفای شیراز منعقد شد كه امیدواریم تا پایان امسال این طرح به اتمام برسد و با اجرای این طرح مشکل بحران آب به ویژه در فصل تابستان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز رفع می‌شود .
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تأمین ۶۰ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک‌های صنعتی در 10ماه اخیر استان خبر داد و گفت: بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال برای این مهم اختصاص یافته است. هاشمی همچنین از تخصیص ۳۰۰ لیتر بر ثانیه پساب فاضلاب تصفیه خانه شهر شیراز جهت تأمین بخشی از آب مورد نیاز صنایع در شهرک‌های صنعتی شیراز و سروستان دو خبر داد و گفت: این موضوع که برای نخستین بار انجام شده است بخشی از كسری آب را تأمین می‌كند. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تأمین ۱۵ مگاوات از محل نیروگاه‌های مقیاس کوچک و خورشیدی را از دیگر اقداماتی بیان کرد که در 10 ماه گذشته انجام شده است.
 هاشمی‌ افزود: در بحث برق رسانی نیز هم اکنون چهار خط انتقال برق در شهرک‌های صنعتی استان در حال اجراست و قرارداد اجرای پست برق شهرک صنعتی سروستان 2 نیز منعقد شده است.
وی به بحث تکمیل و توسعه تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: مهمترین طرح در این زمینه اصلاح و افزایش ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز است که با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.
 وی افزود: در این پروژه در مجموع با اجرای طرح استحصال پساب، بیش از ۹۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینكه در كنار توسعه فعالیت‌ها برای ایجاد شهرک‌های صنعتی دولتی، از بخش خصوصی نیز برای ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی حمایت می‌کنیم و آمادگی کامل برای حمایت از بخش خصوصی داریم، افزود:شرکت شهرک‌های صنعتی فارس متولی صدور جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری برای شهرک‌های صنعتی غیر دولتی در سطح استان است که در این زمینه تاکنون سه پروانه بهره‌برداری برای شهرک‌های صنعتی غیردولتی صادر شده است. 
وی در ادامه حمایت از واحدهای دانش بنیان را از دیگر اولویت‌های امسال در راستای تحقق شعار سال اعلام کرد و گفت: برای این منظور زون‌هایی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است که کار واگذاری زمین به این شرکت‌ها از آبان‌ماه امسال آغاز شده و هم اکنون در حال انجام است.
هاشمی تصریح كرد: واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان بدون تشریفات مزایده انجام می‌شود.
 مدیرعامل شرکت با بیان اینکه این شرکت، شرکتی دولتی و درآمد هزینه است گفت: ما پول زمین از صنعتگران دریافت نمی‌کنیم بلکه آن مبلغی که دریافت می‌کنیم حقوق انتفاع خدمات در شهرک‌های صنعتی است که در هر شهرک متفاوت است.
 هاشمی ‌با بیان اینکه برای هر شهرک صنعتی بر اساس سطح بندی بین ۲۰ تا ۴۰ پروژه زیرساختی انجام می‌شود، گفت: حقوق انتفاع بر اساس قیمت روز طرح‌های زیرساختی در متراژ اراضی صنعتی محاسبه و دریافت می‌شود.
وی در ادامه از برنامه ویژه این شرکت برای مقابله با بورس بازی زمین و قطع دست دلالان و واسطه گران و سوداگران زمین در شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد و گفت: در ده ماه اخیر ۴۲۴ پرونده اراضی راکد در جلسات داوری و هیئت‌های حل اختلاف مطرح و منجر به فسخ ۴۴ هکتار زمین شده است که از این تعداد تاکنون ۲۰ هکتار آن خلع ید و آزاد شده كه در اختیار سرمایه‌گذاران جدید قرار خواهد گرفت. مدیر عامل شركت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی در این زمینه معادل عملکرد شش سال گذشته است.
هاشمی ‌با بیان اینکه بحث وکالت‌های واگذاری قراردادها در شرکت شهرک‌های صنعتی که شاه کلید دلالی بود نیز منتفی شده است، گفت: این شرکت به دارندگان وكالتنامه‌ها هیچ گونه خدماتی ارائه نمی‌دهد .
هاشمی ‌با بیان اینكه هرگونه خرید و فروش اراضی در شهرک‌های صنعتی ممنوع است، افزود: با اداره کل ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی ‌نیز مکاتباتی انجام شده است تا از خرید و فروش اراضی در شهرک‌های صنعتی جلوگیری نمایند.
وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده، شاهد شتاب در ساخت و ساز شهرک‌های صنعتی هستیم، گفت: با اقدامات انجام شده تا حدود زیادی دست دلالان و واسطه‌گران قطع شده و این امر منجر شده که قیمت اراضی در شهرک‌های صنعتی که تا پیش از این با فعالیت‌های سوداگرانه افزایش یافته بود، کاهش محسوسی یابد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه به بحث احیاء واحدهای راکد پرداخت و گفت: از تمام ظرفیت‌های این شرکت از جمله کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و مباحث آموزشی برای توانمندسازی واحدها، عارضه‌یابی صنایع، طرح کلینیک‌های صنعت، معرفی سرمایه گذار جدید و ارائه خدمات رایگان مشاوره برای فعال سازی واحدهای راکد استفاده می‌شود.
 وی افزود بر اساس ارزیابی‌های موجود، حدود ۶۶ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان نیاز به تامین منابع مالی و سرمایه در گردش دارند و ۲۹ درصد آنها نیز مشکل بازار دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی