[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

قرارگاه سدمعبر تشکیل شد ، روزنامه شیراز نوین

دادستان عمومی ‌و انقلاب مرکز استان فارس اعلام کرد: با راه‌اندازی قرارگاهی مشترک جهت هم افزایی و اقدامات لازم وضعیت سد معابر در کلان‌شهر شیراز و شهر صدرا را ساماندهی و همچنین از توقف تمامی ‌وسایل نقلیه در حاشیه راه‌های درون شهری نیز جلوگیری می‌شود.
سیدمصطفی بحرینی روز چهارشنبه در هجدهمین نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان فارس اظهار کرد: ضمن شناسایی پیشگیری و ساماندهی وضعیت سد معابر با متخلفانی که به صورت غیرمجاز به واسطه عرضه و فروش کالا اقدام به سد معبر و اخلال در نظم شهری می‌کنند در چارچوب قانون برخورد می‌شود.
دادستان عمومی ‌و انقلاب مرکز استان فارس افزود: با همکاری فرماندهی انتظامی ‌شهرستان شیراز، قرارگاه امنیتی و اجتماعی احمد بن موسی (ع) سپاه فجر استان و شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی و مسئول قرارگاهی مشترک جهت هم افزایی و اقدامات لازم وضعیت سد معابر در کلان‌شهر شیراز و شهر صدرا راه‌اندازی می‌شود.
این مقام قضایی با بیان اینکه بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی حقوق ناظر بر اموال و انفال و منابع عمومی ‌از جمله حقوق محیط‌ زیست، بهداشت و سلامت عمومی ‌و غیره از مصادیق و وظایف مهم دادستان‌ها در موضوع حقوق عامه می‌باشد، هشدار داد: دادستانی مرکز فارس از فعالیت اشخاصی که در سطح معابر اقدام به فروش اغذیه می‌کنند و موجب تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی‌ می‌شوند و همچنین مراکز نگهداری و عرضه غیر مجاز دام و محصولات دامی ‌و طیور در حاشیه راه‌ها و معابر عمومی ‌با همکاری مراکز بهداشت شیراز، اداره کل دامپزشکی استان فارس و سایر دستگاه‌های مسئول جلوگیری می‌کند. بحرینی ، نظارت بر اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌های مسئول در ساماندهی نظم شهری و پیشگیری از سد معابر را از وظایف فرمانداری شیراز دانست و گفت: در این زمینه لازم است فرمانداری شیراز به صورت مستمر بر اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌های مسئول نظارت و همکار لازم را در این خصوص داشته باشد.
وی در این نشست که به میزبانی شهرداری شیراز برگزار شد؛ به ارتقاء آگاهی و فرهنگ عمومی ‌در خصوص تبعات اجتماعی، ترافیکی، بهداشتی و نظم شهری ناشی از سد معابر نیز اشاره کرد و بیان داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با همکاری شهرداری شیراز و با استفاده از ظرفیت صداوسیمای مرکز استان فارس، فضای مجازی، بیلبورد‌های شهری، ارسال پیامک، نصب تابلو، بنر و غیره در راستای پیشگیری و ارتقای فرهنگ عمومی ‌و آگاهی بخشی به مردم در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.
دادستان شیراز، به راه‌اندازی شعبه‌ای ویژه جهت رسیدگی به جرائم مربوط به سد معابر عمومی ‌و اخلال در نظم شهری از سوی دادستانی عمومی‌ و انقلاب مرکز استان فارس اشاره کرد و گفت: مجوزهای قضایی لازم جهت برخورد با تخلفات و جرائم مربوط به سد معابر به صورت مستمر از سوی دادستانی مرکز استان صادر خواهد شد.
در پایان هجدهمین نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان فارس بار دیگر بر اجرای دقیق مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال و کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه درخصوص صیانت از باغ‌های شهر شیراز از سوی شهرداری تأکید شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی