[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جهانگیری شیراز بین جهانشهرها ، روزنامه شیراز نوین

شهرداری شیراز با کسب آرای مجمع عمومی اتحادیه شهرهای تاریخی جهان، برای دومین بار متوالی به عنوان عضو هیئت‌مدیره این نهاد بین‌المللی انتخاب شد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در حاشیه حضور در هجدهمین کنفرانس جهانی اتحادیه شهرهای تاریخی جهان در آندونگ کره جنوبی، با اعلام مطلب فوق گفت: بر اساس بندهای ۹ تا ۱۴ اساسنامه اتحادیه شهرهای تاریخی جهان، اعضای هیئت‌مدیره با رأی مجمع عمومی و از بین شهرداران شهرهای عضو انتخاب می‌شوند.
شهردار شیراز در خصوص ترکیب اعضای هیئت‌مدیره گفت: شهردار کیوتو بنیان‌گذار و مقر اتحادیه به عنوان رئیس و شهرداران قونیه ترکیه، شیان چین، شیراز ایران، کراکوف لهستان، لیوبلیانا پایتخت اسلوونی، گیونگجو کره جنوبی و بادیشل اتریش به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره و کانازاوا ژاپن نیز به‌عنوان بازرس انتخاب شدند.
عضو هیئت‌مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی افزود: انتخاب لیوبلیانا پایتخت اسلوونی و عضو هیئت‌مدیره به‌عنوان میزبان نوزدهمین کنفرانس اتحادیه شهرهای تاریخی در سال ۲۰۲۴، استماع و تأیید گزارش مالی بازرس اتحادیه، تأیید عضویت دو شهر جدید، ارائه گزارش دبیرکل و مشورت و رایزنی درباره افزایش سطح کمی و کیفی فعالیت‌های اتحادیه را از دیگر دستور کارهای نشست هیئت‌مدیره عنوان کرد.
اسدی با اشاره به تصریح و تأکید بر «کنشگری فعال در دیپلماسی رسمی و عمومی» در سیاست‌های برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: در عرصه مدیریت شهری، دیپلماسی فعال شهری و حضور اثربخش و تأثیرگذار در مجامع بین المللی ترجمان عملی این بخش از این برنامه و سند مهم بالادستی است و شیراز با برخورداری از پشتوانه غنی مذهبی، فرهنگی، هنری و دانشگاهی می‌تواند به‌عنوان شهری پیشرو در زمینه فعالیت‌های بین المللی عمل کرده و نماینده شایسته‌ای برای ایران در مجامع بین‌المللی باشد.
عضو هیئت‌مدیره متروپلیس تقویت و ارتقای جایگاه شیراز در مجامع جهانی، ظرفیت‌سازی، توانمندسازی و استفاده از تجربیات و دستاوردهای نوین در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری، ارائه توانمندی‌ها و اقدامات شهرداری در آوردگاه‌های جهانی با هدف برجسته‌سازی توان داخلی، بسترسازی برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار، کمک به روشنگری برای ارائه تصویر واقعی از ایران شکوهمند را از مهم‌ترین اهداف شهرداری از فعالیت در حوزه بین‌الملل توصیف و اظهار امیدواری کرد تعامل و هم‌افزایی کلان‌شهرهای کشور برای نقش‌آفرینی و اثرگذاری در این عرصه منجر به ایجاد دستاوردهای ملموس برای شهروندان باشد.
شهردار شیراز ضمن اشاره به نقش هویت‌ساز تاریخ و میراث‌فرهنگی برای شهروندان یک شهر و کشور، از میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس به‌عنوان گنجینه‌های ارزشمندی یاد کرد که در عرصه داخلی به مثابه شالوده و بنیان همبستگی جامعه و حس تعلق به شهر و در محیط بین‌الملل مایه فخر و مباهات مردم هستند.
این مقام شهری خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تلاش خواهد کرد با تکیه بر این پشتوانه عظیم تمدنی، فرهنگی و تاریخی پیام مهربانی و صلح‌دوستی مردم هنرپرور شیراز را به گوش جهانیان برساند.
شهردار شیراز در بخش پایانی سخنان خود گفت: شهرداری خود را مکلف به حفاظت از میراث تاریخی گران‌بهای شیراز دانسته و متعهد خواهد بود با اجرای پروژه‌های خرد و کلان بازآفرینی و باززنده‌سازی، ضمن حفظ هویت عرصه‌های تاریخی و میراثی، نه‌تنها کیفیت زندگی شهروندان ساکن در بافت تاریخی را افزایش داده، بلکه با بهره‌برداری مناسب از این گنجینه ارزشمند ثروت‌آفرینی کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی