[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

وزیر نفت: قطعی گاز خانگی نداریم ، روزنامه شیراز نوین

وزیر نفت گفت: خوشبختانه تاکنون شبکه گازرسانی در بخش خانگی در هیچ نقطه‌ای از کشور دچار قطعی نشده و شبکه پایدار بوده است. به گزارش مهر، جواد اوجی، وزیر نفت در برنامه خبری سیما درباره جلسه دیروز این وزارتخانه گفت: روز جمعه ۲۳ دی در مرکز راهبری شرکت گاز جلسه سوخت زمستانی برگزار شد و وضعیت تولید گاز و مدیریت مصارف گاز در سراسر کشور همراه با معاونان و مدیران ارشد وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفت. در بین جلسه حضور سرزده محمد مخبر، معاون اول ریاست جمهور را نیز داشتیم.
وی افزود: میانگین دمای نزدیک به ۲۰ استان کشور منهای ۱۰ درجه است و احتمالاً این سرمای کم سابقه تا اواخر هفته آینده ادامه داشته باشد.
وزیر نفت ادامه داد: خوشبختانه تاکنون شبکه گازرسانی در هیچ نقطه‌ای از کشور در بخش خانگی دچار قطعی نشده و شبکه پایدار بوده است.
اوجی با بیان اینکه پنجشنبه شب ۲۲ دی نزدیک به ۶۸۵میلیون مترمکعب مصرف گاز در کشور رقم خورد، عنوان کرد: این امر سبب شد تا در استان‌های شمال‌شرقی کشور شاهد افت فشار گاز باشیم. این موضوع هشداری است تا مردم از مدیران خود حمایت کرده و با مصرف بهینه خادمان خود را یاری کنند تا تمام هم‌وطنان به ویژه هم‌وطنانی که در انتهای شبکه گاز قرار دارند، دچار چالش و قطعی گاز نشوند.
وزیر نفت اظهار کرد: وضعیت تولید گاز با حداکثر ظرفیت در حال انجام است؛ به طوری که در این حوزه شاهد رکورد جدیدی هستیم.
وی در ادامه سخنان خود گفت: گاز خام تولیدی دیروز ۹۸۰میلیون مترمکعب بود و میزان گاز شیرینی که در شبکه تزریق شد، ۸۴۸میلیون مترمکعب بوده است. اما آنچه مسلم است، در حوزه خانگی و صنایع عمده و غیرتجاری، پنجشنبه شب بالاترین میزان مصرف در کشور به ثبت رسید.
اوجی با بیان اینکه از پنجشنبه صبح واردات گاز از ترکمنستان دچار مشکل شده است، بیان کرد: گزارش‌های ارسال شده از سفارت ترکمنستان حاکی از قطعی گاز در استان عشق آباد است؛ به همین دلیل صادرات گاز از این کشور به جمهوری اسلامی ایران قطع شده است. از این رو در مرکز راهبری گاز با تغییر خطوط انتقال و تغییر آرایش شبکه اجازه ندادیم شبکه گازرسانی در استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی و گلستان دچار 
مشکل شوند.
وزیر نفت با بیان اینکه برودت هوا از قبل پیش بینی شده بود، گفت: تدابیر لازم اندیشیده شد و درخواست ما از مردم این است که با مصرف درست و صرفه‌جویی در سوخت مانع قطعی گاز شوند.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی